KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: DEDIKASI DARI ABG DIN TERSAYANG....( more at http://3luv.blogspot.com )

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Saturday, April 10, 2010

DEDIKASI DARI ABG DIN TERSAYANG....( more at http://3luv.blogspot.com )

Posted by Papa Hero | Saturday, April 10, 2010 | Category: |

ALLAHYARHAM DIN BERAMBOI MEMPUNYAI PEMIKIRAN YG BERBEZA DARI PELAWAK2 LAIN...DIA SANGGUP MENGIKUT KEHENDAK PENONTON YG MANA DI IMAGINASIKAN DLM DIRINYA HANYA UNTUK MELIHAT SEDIKIT SENYUMAN DARI PENONTON...INGAT LAGI DLM RAJA LAWAK DIA ADA CKP PD ALEX..."DULU ORG RAMAI KATA AKU GILA.."CUBA KITA SELAMI AYAT NI...KITA AKAN JUMPA SESUATU...SEPANJANG DIA BERKECIMPUNG DLM INDSTRI SENI,HANYA SATU YG DIA INGINKAN...CUMA KEGEMBIRAAN ORG LAIN WALAU DIA AKAN MENANGGUNG AKIBATNYA....SIAPA YG SANGGUP LAKUKAN PERILAKU SEPERTI ITU...????.....CUMA DIN BERAMBOI....DIN BERAMBOI....AKU HARAPKAN KEHILANGANNYA SATU MIMPI....SEBAB AKU RINDU PADA SIKAPNYA YG X PENAH BUAT AKU LEKANG DGN TV....BAKATNYA XKN HADIR PD INSAN LAIN...CUMA SATU DIN BERAMBOI...CUMA SATU DIN BERAMBOI..



Huhu,malas nak bebel panjang. Cuba korang uscha kat bawah ni, printscreen yang diambil dari twitter din beramboi, http://twitter.com/TheRealBeramboi (yang sekarang ni dah tak boleh nak dibukak lagi).



Tak cukup dengan tu, rakan seperjuangan dengan Din beramboi, Aznil, juga turut merasa kesayuan dari ayat-ayat terakhir Din Beramboi. Dibawah adalah update yang diperoleh dari blog Aznil..
Hari ini adalah hari yang paling dinantikan oleh Allahyarham Meor Ahmad Fuad Meor Badri aka Din Beramboi. Malam ini bakal berlansung Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009. Paknil dapat lihat keterujaan Din Beramboi sejak namanya melekat sebagai finalis bagi kategori Penyampai Radio Lelaki Popular.

Din kata:“Aku nak rasa macam mana engkau rasa Nil selama ini duduk bersama calon-calon lain dekat tempat duduk orang top-top”Alahai, sebak Paknil bila teringatkan impian Din. Masa Din berlawak waktu commercial break tahun lalu Paknil sedih sangat sebab dia jadi penghibur tatkala siaran langsung berihat untuk iklan. Paknil cakap dengan dia, “Cukup-cukuplah buat keje tu Din. Tahun depan aku nak kau pulak tengok orang lain buat keje tu”Betul pun. Termakbul doa kami apabila Din tersenarai bersama Paknil, AG, Kieran dan Faizal.Tapi malam ini dia tengok dari jauh rupanya.

Din kata:“Aku nak pakai baju ala-ala konvokesyen malam tu nanti. Aku pedulik haper! Yang penting aku nak orang jerit kat aku masa red karpet”Memang Paknil nantikan saat ini sebab Paknil percaya si Din ni akan buat apa sahaja untuk kasi orang ketawa dan terhibur. Dia pernah buat persembahan kat Melaka masa Jelajah Era buat perkara yang sehingga seluruh penonton dan kami ternganga dan ketawa tak hengat. Rupanya dia dah pakat dengan Shuib Sepah untuk menarik seluar pakaian cinanya ketika kitorang buat catwalk pakaian terbaik. Dia sanggup malukan dirinya yang kelihatan seolah terkejut bila seluarnya dilondehkan dan hanya tinggal seluar pendek di dalam.Sampai macam tu dia nak buat orang ketawa.

Din kata:“Kalau kau menang Nil, aku nak naik pentas jugak. Masa kau bagi ucapan, aku pose sebelah kau sebab nak tunggu giliran aku entah bila”Alahai Din. Kenapa kau tinggalkan aku kata-kata yang boleh buat aku tersentak macam ni? Kau tahu tak Din yang aku tak fikir langsung nak menang dah sekarang ni. Aku cuma teruja nak tengok perangai engkau aje. Paknil dah boleh bayangkan keriuhan dia yang boleh buat lawak sengal dia sorang-sorang ketika majlis.Dia seronok tengok calon-calon gila-gila lain terlibat sama sebagai finalis seperti Didie Alias dan Enot sebab Paknil dah jangka mesti ada sesuatu dia akan bawak pakat dengan diorang malam itu nanti.Dalam keriuhan tepuk sorak malam ini, Paknil akan rasa sunyi.

Din kata:“Aku malam ABP nanti akan ikut bontot kau kemana kau pegi orang mesti ambik gambar kau untuk suratkhabar. Ada aku kesah!”Pening jugak layan si Din yang main redah aje ni. Tak akan ada siapa yang boleh marah dengan tindakan dia sebab semua sudah akur dengan sikap ‘belasah aje’ dia tu! Semua orang seolah menunggu Din buat sesuatu yang ‘luarbiasa’ sebab kalau dia bersikap seperti orang lain, maka itu bukan Din Beramboi dan mungkin ramai yang rasa pelik.Sekarang Din tak payah ikut 'bontot' Paknil sebab mana Paknil pergi pun ada dia dalam hati Paknil.

Kini semua tinggal kenangan.

Paknil boleh bayangkan aje benda yang dia cakapkan itu pada ketika berlangsungnya ABP malam nanti. Jika ada di antara kawan arwah yang tidak mahu menyertai ABP malam ini sebab hormatkan arwah, itu hak mereka. Paknil tetap akan pergi, InsyaAllah. Menang atau kalah. Kali ini Paknil pergi pun sebab dia. Paknil nak bawa bersama Paknil semangat Din Beramboi. Paknil nak orang semua rasa kehadirannya di situ malam ini walaupun Din sudah tiada.InsyaAllah Paknil akan bawa anak sulong Din bersama Paknil malam ini. Paknil nak dia tahu yang Papa dia teringin sangat berada di situ malam ini dan menghargai kerja Papa dia selama ini. Paknil nak dia tahu jugak yang Papa dia sebenarnya disayangi jutaan peminat dan kerja gila Papa dia terbayar malam ini.Buat Din, “Aku rindu kat kau, rindu sangat”. Afni's Son: Bagi aku sendiri, kehilangan Din Beramboi adalah kehilangan satu bakat besar dalam bidang seni (rindu nak tengok perangai pelik die masa Raja Lawak). Lagikan keluarga arwah sendiri yang merasakan kehilangan nya. Jadi aku masih tak faham kenapa masih ada pihak yang ingin menambahkan lagi kesengsaraan keluarga arwah. Al-Fatihah juga buat arwah...


PETANDA AWAL ABG DIN NAK PERGI

Comments
0 Comments

Currently have 0 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails