KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Tuesday, January 27, 2015

Kisah pilu Si Toopeace - Kucing malang wajah dimakan ulat

Posted by Papa Hero | Tuesday, January 27, 2015 | Category: , | 0 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..

Pada 26 Januari 2015 ( semalam ) PH telah menerima satu mesej dari inbox Fanpage Kakimotong Fan Club. Kisahnya agak menyedihkan di mana ada seorang hamba Allah telah menjumpai seekor kucing jalanan yang sangat daif keadaannya. Kucing itu dijumpai oleh Saudara Shahrul ketika pulang dari bersenam. Kejadian berlaku di Sandakan, Sabah. PH mendapat mesej tersebut yang dikirimkan oleh Faudziah Aziz yang meminta PH mengiklankan derma kilat untuk membantu Saudara Shahrul dari segi kewangan untuk rawatan kucing jalanan tersebut. Kucing malang tersebut diberi nama 'Toopeace' yang diambil dari perkataan 'Two Face' kerana wajah di sebelah mukanya telah hancur akibat dimakan ulat berengga.

Wajah Si Toopeace yang dimakan ulat di bahagian sebelah muka
Bahagian mata kiri Si Toopeace hancur dan jelas kelihatan
ulat berengga sedang memamah daging mukanya.
Saat pertemuan pertama Saudara Shahrul dengan Si Toopeace
Berikut adalah mesej yang dihantar oleh FB Faudziah Aziz ke dalam inbox Fanpage Kakimotong Fan Club :


PH ada singgah sebentar ke laman FB saudara Shahrul. Alhamdulillah dengar khabar ada orang telah menderma untuk bantuan rawatan buat Si Toopeace.


Dan ramai sahabat FB saudara Shahrul telah memberikan respon yang positif di atas usahanya menbantu Si Toopeace. Tidak kurang juga ada yang memberikan sokongan moral dan kata-kata semangat.


Nota PH :

Sungguhpun dah ada orang yang menderma, tapi PH tak pasti samada jumlahnya mencukupi atau tidak...PH tahu banyak belanja nak kena pakai untuk kes-kes sebegini...Itu belum lagi kos untuk rawatan susulan...

Kalau kalian ada rasa macam nak bantu topap2kan bantuan kewangan buat Si Toopeace ni, bolehlah hubungi Saudara Shahrul untuk maklumat lanjut. PH takde nombornya untuk dihubungi, cuma ada Facebook dia jer...Kalian boleh search nama FB Shahrul Shahanshams...

Syabas Shahrul kerana berani ambil tanggungjawab...Andalah Hero buat Si Toopeace...In Shaa Allah usaha anda akan dipermudahkan...

Menyelamatkan seseekor kucing tidak akan mengubah dunia, tetapi ia boleh mengubah dunia kucing yang diselamatkan..

Jaga lembu lagi senang dari jaga hati manusia

Posted by Papa Hero | | Category: | 0 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..

Assalamualaikum dan Salam Pencinta Haiwan Buat Para Pembaca Yang Budiman....

Alhamdulillah, kita masih lagi dapat bernafas dengan udara yang percuma...Siapa sangka esok lusa kita tidak akan dapat merasainya lagi, kan...??? Justeru itu, terlanjur kita ni masih bernyawa, manfaatkanlah masa yang dibekalkan untuk berbakti sesama makhluk...Setiap permasalahan pasti ada jalan penyelesaiannya...Oleh itu, sebagi khalifah yang waras dan berakal kita wajib menggunakan akal fitrah yang diberikan untuk mencari jalan menuju ke arah penyelesaian, bukannya memporak-perandakan lagi...

Setiap insan di dunia ini dilahirkan sebagai pejuang fikrah...Apa itu pejuang fikrah...?? Pejuang fikrah ialah mereka yang menghambakan perjuangan hidupnya kepada Allah SWT dan setiap perbuatan yang dilakukannya adalah berlandaskan kalimah Lillahi Taala...Tanpa adanya matlamat hidup yang jelas, maka seseorang itu akan menuju kebinasaan...

Setiap manusia mempunyai citarasanya yang tersendiri...Pendapat kita tidak semestinya sama dengan pendapat orang lain...Ini termasuklah pendirian kita juga...Tidak bolehlah kita memaksa orang lain mempersetujui pendapat kita...


Haiwan juga begitu sifatnya...Mereka juga tidak suka dipaksa...Mereka sudah tentunya tidak suka selalu dikurung, diikat dengan tali yang pendek ( biasanya anjing ) dan diberi makanan yang tidak sesuai dengan seleranya...usah ikut selera kita, tapi kita yang perlu ikut selera mereka...Kucing sebenarnya tidak meminta wang atau emas dari kita...Mereka hanya meminta kita berikan makanan, minuman dan kasih sayang yang mencukupi...Tetapi, itupun kadangkala ada juga manusia yang merungut dan stress...


Kebanyakan manusia sengaja tidak mahu memahami perasaan haiwan...Mereka hanya mementingkan diri sendiri sahaja....Ketika kecil ditimang-timang, tetapi apabila besar mereka dibuang-buang...Mengapakah sikap sebegini terbit dari mereka yang mengaku sayangkan haiwan...Pihak berkuasa yang menangkap kucing juga ada memberitahu PH bahawa orang yang sering membuang kucing juga adalah orang yang mengaku sayangkan kucing juga...PH pun tak faham kenapa perkara sebegini berlaku...Kalau nak kata hipokrit, nanti PH pula diterjah dengan pelbagai tohmahan...Beginilah sikap manusia...Bila ditegur apabila membuat salah, kita pula yang kena marah...Lepas tu mulalah buat andaian liar tentang orang yang menegur mereka...


Nota PH :

Jaga lembu lagi senang dari jaga hati manusia..Tapi kalau kita asyik jaga hati orang pun susah juga kalau orang tak jaga hati kita...Bila kita diam makin menjadi2...Bila dah jadi makin teruk marah pula apabila kena tegur...Orang yang menegur dikata pula beremosi lebih...

Itulah manusia yang jenis tinggi egonya...


Monday, January 26, 2015

Anak kucing yang dikatakan diikat dengan rantai besi sebenarnya adalah milik pengawal keselamatan?

Posted by Papa Hero | Monday, January 26, 2015 | Category: | 0 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..

Rasanya ramai dah tahu insiden ni...PH pun terkejut juga mendengar khabar ni...Tapi menurut status individu yang menjumpai kucing ini ketika diikat dengan rantai besi tidak dinyatakan sekolah mana yang dikatakan melakukan perkara ini...Selepas PH siarkan insiden ni ke dalam Fanpage Kakimotong, barulah ada orang upload status kat ruangan komen yang mengatakan kucing ini sebenarnya milik seorang pengawal keselamatan di sekolah yang dikatakan 'tidak bertamadun' itu. Baca sini ( link )


Berikut adalah status terdahulu individu yang menjumpai kucing ini...


Tapi tak kisahlah janji kucing tu selamat...


Tapi benarkah kucing ini milik keselamatan keselamatan sekolah tu...??



Nota PH :

Setiap orang bertanggungjawab terhadap apa2 status dan gambar yang dimuatnaik termasuklah PH sendiri...Alhamdulillah kucing ini sudah diselamatkan...Tapi memang tak patut ia dirantai dengan rantai besi...Ia tetap KEJAM...

KEJAM! Anak kucing diikat dengan rantai besi


PH baru jer nak masuk kereta start enjin untuk pulang ke rumah dari tempat kerja...Sempat juga PH membelek2 Whatsapp dan pm dari inbox...Tapi darah PH tiba2 menyirap selepas terbaca satu mesej dari Shikin Shenova...Beliau telah poskan satu gambar anak kucing telah DIRANTAI dengan besi hanya kerana kucing malang itu membuang najis di kawasan sekolah...Namun lokasinya tidak diberitahu sekolah mana insiden ini berlaku...

Terfikir pulak di benak fikiran PH ni siapakah yang punya angkara...PH hanya fikirkan orang yg boleh dijadikan suspek iaitu pengawal keselamatan, guru ataupun tukang cuci / tukang kebun...


Status ini telah diupload oleh Nazra Jack ke laman FB Kelab Kucingku Sayang...


PH harap individu yang ambil gambar ni telah  menyelamatkan kucing ini...

Nota PH :

Kucing tu kan tak berakal...Kenapa laaa orang yang buat onar kat kucing ni zalim sangat....!!! Dah tak ingat balasan akhirat ke...?? Dengan anak kucing pon nak tunjuk kuat ke..??

Wednesday, January 21, 2015

Seekor anjing jalanan menyelamatkan bayi yang baru dilahirkan

Posted by Papa Hero | Wednesday, January 21, 2015 | Category: | 0 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..

Naluri keibuan yang terdapat pada seekor anjing telah menyelamatkan seorang bayi yang baru dilahirkan. Insiden ini berlaku apabila seorang gadis berusia 14 tahun telah panik dan meninggalkan bayi yang baru dilahirkannya di dalam sebuah tempat tersembunyi yang dikelilingi oleh kotak, sampah dan kayu. Dilaporkan juga China telah perlahan-lahan mengangkat bayi perempuan tersebut sejauh 50 meter kembali ke tempat kandangnya. Bayi itu ditempatkan dengan selamat bersama-sama dengan anak-anak anjing itu.


Keesokan harinya , Fabio Anze yang merupakan seorang petani telah mendengar bunyi tangisan bayi dan dia bergegas untuk pergi untuk melihat apa yang sedang berlaku. Ketika itu, petani tersebut telah menjumpai bayi yang ditutup dengan kain buruk bersama-sama anak-anak anjing yang lain. Beliau telah mengambil bayi itu tersebut dan membawanya ke hospital. Bayi itu mempunyai sedikit kesan lebam dan mempunyai beberapa luka kecil tetapi tidak serius.

Ibu remaja perempuan berkenaan kemudian tampil ke hadapan dan menuntut bayi tersebut. Kakitangan hospital telah menamakan bayi itu sebagai Esperanza yang bermaksud "Harapan ".

Gadis muda yang melahirkan bayi itu takut akan reaksi tindakbalas dari ibubapanya, tetapi akhirnya dia telah menerima bantuan daripada agensi kebajikan untuk membantu gadis tersebut membesarkan bayinya di samping meneruskan persekolahannya di pengajian sekolah tinggi .

La China menjadi selebriti segera dan diberikan anugerah dan penghargaan untuk jasanya . Kejadian ini dilaporkan berlaku di Argentina.


Lihat video :

 


Nota PH :

Kat luar negara siap bagi award kat anjing jalanan ni...Kalau kat Malaysia, masuk surat khabar tajuknya ANJING CUBA BAHAM BAYI...Entahape2...



ShareThis

Related Posts with Thumbnails