Big Fish Moment with Pizza Hut

Semalam ( 14.05.10 ) adalah hari yang agak cemas bagi aku. Along & Angah demam pastu kena sawan tarik. Aku terpaksa emergency leave ari tu sebab wife aku pun demam dan M.C. Dia memang tak boleh nak jaga Along & Angah sorang2 sebab 2 ketul tu nakal. Lepas aku bagi ubat peluru ( yang masukkan kat punggung ) barulah ok skit.

Along demam la bu...

Lantas aku bawak dia pergi klinik An-Nisa berdekatan dengan rumah aku. Yang hairannya, bila keluar je dari rumah, budak2 ni macam tak demam plak. Siap bole berlari2 lagi.

Last2 aku biar jer budak2 ni buat klinik ni macam rumah dia. Penatla...

Along memang pantang jumpa buku, dia mesti nak baca...

Lepas amik ubat, aku pun balik rumah dan apa yang aku jumpa kat bilik aku...si Pak Tam ni da 'pengsan'.

Lepas makan ubat, aku wife berjaya tidurkan budak2 ni setelah 2 jam menghenjut buaian. Lepas tu, dengan aku2 skali tidur pasal letih sangat....

Petang lepas bangun, perut pun lapar, tak tau nak makan ape. Wfe aku pun berkerut2 muka menahan lapar. Along & Angah dah menjerit2 kat buai...Lepas buntu memikirkan apa yang nak dimakan, wife aku bagi idea yang baeekk punya...kitorang nak makan Fish King Pizza...wah lauweh...aku pong ape lagi, sepantas kera aku mandi dan bersiap2 untuk ke Pizza Hut.

Suasana Pizza Hut yang bersih, dari luar aku da terbau2 cheese...arghh...kena cepat nih...perut da lapar.

Along & Angah dah baik terus dari demam..heran betul aku...


Ini la yang aku carik selama ni...selama ni cuma iklannya jer yang ada kat blog kakimotong ni....

Tengokla jelingan pertama Angah..dia pun nak makan Fish King Pizza ni...apa agaknya yang dia pikir tu...

Along pun nak mintak menu dia gak....

Lepas 5 minit memesan Fish King Pizza, sup pun sampai...cepat betul...

Along & Angah da terjerit2 mintak pizza...da lapa la tue...

Lapar punya pasal, sudu yang takde makanan pun dia bedal....buat2 macam ada pizza...pinggan dia tu kosong lagi...

Muka Angah yang tension tunggu pizza...

Selang 3-4 minit, roti garlic plak sampai...cepat betul...syabas pekerja2 Pizza Hut Tesco Kajang

Korang nak tengok roti melompat tak?? ha ni la dia..Roti Lompat...

Angah haus plak...belum apa2 lagi da haus...nak minum air batu plak tu...las2 aku bagi air minera jer...nasib baik dia nak minum air tu...

Inilah dia air yang dimaksudkan...air limau asam boi a.k.a Asam Boi Fizz...sedap ooo....

Lepas tu, kentang goreng plak sampai...sorila, aku tak tau apa nama saintifik dia...aku bedal jer...

Along makan dah tak ingat demam dia dah...

Angah pong sama, dah tak ingat dunia dah...


Semuanya habis dalam masa 10 minit..amacam?? ok tak?? Cepat sangat ke??

Baru jer aku nak lap mulut, Fish King Pizza ni dah sampai...wahh...berasap2 beb....rasa macam menggigil kepala nak makan...tak sabar punya hal...ape taknya, korang tengokla ikan kat atas cheese tu....Gebu Beb...!!!

Along tengok ibu potong pizza tak berkelip2 mata dia...

Angah plak kontrol kiut.....

Sepotong da bagi Along, sepotong lagi da bagi Angah, tinggal ngam2 aku 2 ketul, wife aku 2 ketul...

Masa aku golekkan ikan ni, keluar asap di atas cheese tu....fuh...bau dia tak leh tahan....rasa macam nak berlari kat satu Tesco tu nak bagi tau kat orang ramai....punyalah wangi bau dia....

Untuk Angah, aku potong pizza tu kecil2 supaya dia senang nak makan...masa aku tengah khusyuk makan, aku tengok Angah punya dah habis dulu dari aku....dasat dasat....

Tengokla muka Angah tu....padehal demam tu....yang ni wife aku terpaksa bagi dia punya kat Angah...tak cukup beb....

Round 2 untuk aku....

Along punya masih tak luak lagi...takpe, pelan2 kayuh....

On d way nak abis dah...skit lagi...

Malas nak pakai sudu, Angah pakai tangan terus.....dasat dasat...

Akhirnya, round yang ketiga buat aku....wife aku dah tak larat pasal tangki dia kecik...korang nampak tak cheese tu berasap?? Memang la tak nampak pasal aku pakai kamera henpon jer....

Along makan Fish King Pizza siap duduk sila panggung beb....jangan main2....

Setengah jam aku kat dalam Pizza Hut ni, rasa macam lama jer...rasa macam tak nak keluar dari tempat ni...terus terang aku bagi tau korang, harga Fish King Pizza ni memang berpatutan...korang tengok jer resit ni....

Pekerja2 di Pizza Hut Tesco Kajang ni memang prihatin kat pelanggan2...ape yang dipesan, semuanya sampai dengan cepat. Mereka juga berdedikasi dan peramah. Korang tengok je la gambar ni...Ini adalah Saudari Nadiah, salah seorang pekerja di Pizza Hut ni....sape2 yang tak merasa Fish King Pizza ni, memang rugi seumur hidup...kepada mereka2 yang anaknya demam tak baik2, korang bawaklah diorang makan Fish King Pizza nih...gerenti ok punyer....

Sekarang aku dah tau dah....kalau nak anak baik demam dengan cepat, bawak diorang makan Fish King Pizza....

Comments

  1. salaam , skali makan rm42 ko kata brpatutan ... aku agak ko ni baru dapat bonus 7 bulan. siap rasa tak nak kuar dr situ pulak tu....

    ReplyDelete
  2. berpatutan lah tu, makan kat pizza hut lah, kalu makan kat gerai tepi jalan dia bantai harga rm42 kalu kata berpatutan itu yang bengong tu. PIZZA HUT standardlah harga tu

    ReplyDelete
  3. alamak... berat nih kalau anak demam kena bagi makan pizza!!!!!!!!! kalau mama ni yang demam?????????????

    ReplyDelete
  4. kalau mama yang demam, mak kan ade..he he he ...

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri Popular