KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Ibarat Sirih Pulang Ke Gagang, Aku Kembali Ke Klinik Veterinar

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Thursday, January 27, 2011

Ibarat Sirih Pulang Ke Gagang, Aku Kembali Ke Klinik Veterinar

Posted by Papa Hero | Thursday, January 27, 2011 | Category: , , , , |

Adehh...lama da update blog...Alasan pertama PH sibuk..alasan kedua Bluetooth device yang menyambungkan henpon PH ke pc ofis dah hilang...ni baru jumpa balik...dalam tong sampah rupanya...nasib baik tak terbuang...Tapi PH tak salahkan akak cleaner tu sebab PH yang letak sepah-sepah...hu hu hu...

Baru-baru ni PH agak terkejut dengan kehadiran Susie yang dah lama menghilang....apa yang lebih mengejutkan PH ada rantai besi kat tengkuk dia...


PH pun tak tau la...Susie ni ada tuan ke tak....hmmmm...kompius...apa-apa pun yang pasti kalau dia bertuan sekalipun, dia tetap nak balik ke rumah PH....Nampaknya Susie ni memang setia....ada videonya gelagat Si Susie ni masa datang ke rumah PH...melompat-lompat macam beruk...punyalah suka dia baring kat depan pagar...PH malas nak upload...lain kali la yer...he he he 
( faham2la kenapa PH tak upload )...


Ini plak Si Ryan....Sebulan sekali baru balik...keluar rumah jer dia dah melintang kat depan pintu....kesian tengok dia..tapi badan dia dah gemuk....


Ni lah gelagatnya....tapi dia tak boleh bertembung dengan Pak Tam...Habis bergaduh...Sian Pak Tam...Ilmu yang Hero turunkan tak sempat diamalkannya....


Rasa PH, jarang juga PH jumpa kucing baka macam ni...warna bulu macam kucing hutan....Ada stokin lagi tu..


Baru-baru ni Mak Tam jatuh sakit...baring jer kat depan rumah...tapi kalau diajak makan laju jer mengunyah....


Simtom-simtomnya ialah batuk, selesema lepas tu macam muntah-muntah tapi takde apa yang keluar dari mulutnya...


Bak kata pepatah Melayu, ibarat sirih pulang ke gagang...Sampai juga PH ke klinik Dr Intan dan En Hadzwan iaitu Kelana Jaya Veterinary Clinic di Kelana Jaya...Lama juga PH tak datang ke sini...Seperti yang dijangka, kehadiran PH kali ini disambut oleh Eva....


PH terpegun melihat kejelitaannya...Masih seperti dulu...


Si Comel ni PH tak tau plak namanya...tapi aktif ya amat....


Si comel yang ni pun PH tak tahu namanya...kebetulan En Hadzwan mempunyai ramai tetamu ketika itu...Jadi PH buat hal sendiri jer...Melayan si comel yang ada sebelum pulang...


Ada seorang lelaki membawa kucingnya untuk mendapatkan rawatan...apa yang menarik perhatian PH ialah rupanya 95% sama dengan Hero masa kecil...saiz pun sama...Menurut En Hadzwan, kucing ni umurnya baru 3 bulan...Ini bermakna umurnya lebih kurang sama dengan umur Hero masa mula-mula PH menjumpainya dulu...Kalau ikut umur Hero sekarang sudah lebih kurang 5 tahun 9 bulan...


Kucing ini ada jangkitan kuman akibat luka di kaki depannya...menggigil dia kesejukan...kesian dia...sayu jer tengok muka dia....PH betul2 teringat Hero masa dulu-dulu...


Si Comel ni muka macam tak puas hati jerk...kuat betul dia lari....macam motor TZM....hahahaha


Lepas merempit, isi minyak kejap....heheh


Si Comel yang ni steady....cool jer..last2 muka PH yang macho ni kena cakar masa nak letak dia kat lantai...adeessss...Malu aku



Inilah posing terakhir Si Comel ni sebelum PH beredar...


PH terlayan tengok gelagat Eva main dengan Adik Fikri....hilang stress kejap....


P/S :
Sebaik sahaja PH keluar dari klinik, PH rasa macam ada yang tertinggal...Aduhai...PH terpaksa masuk balik sebab terlupa nak beli ubat untuk Mak Tam...Sebenarnya itulah tujuan PH jumpa En Hadzwan ni...he he he 

Mak Tam terkena selesema...hingus banyak dalam hidung, dia tak reti nak ludah....tu yang jadi macam tu...

Enhanced by Zemanta

Comments
10 Comments

Currently have 10 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. kecian pak tam..hope pak tam will recover soon!

  2. alahai ciannya Mak Tam...

    harap mak tam cpt sembuh, jgn lupa makan ubat yer mak tam :)

  3. nak tanye~ tau tak kat mana klinik vet yang paling dekat n mura kat area petaling jaya..?

  4. kesian Mak Tam kena flu..huhu dia mesti bersin2 kan?

    cepat sihat ye..

  5. Ala tiannya Mak Tam... semoga dia cepat sembuh ye....

    best PH peluk gebu2 kat situ. geram je tgk budak2 gebu tuh...

  6. geram tgk kucing2 gebu...tapi kitten tetap menawan kalbu.... hehe..cian mak tam! get well soon maktam!

  7. semoga mak Tam cepat sembuh...sian dia...

  8. wahh bestnyee ada kucingg ! hmm , saya nak bela sangat kucing . tp mama tak kasii .

  9. kucing yg nampak macam HERO sangat sama ngan kucing yg nama apex(X) bukan apek(K)kt rumah caya .... tapi mana HERO ???? da mati ke ??


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails