KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Di Sebalik Van Ambulan Buruk Itu.....

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Thursday, December 2, 2010

Di Sebalik Van Ambulan Buruk Itu.....

Posted by Papa Hero | Thursday, December 2, 2010 | Category: , , |

Di sebalik van ambulan buruk itu, aku terdengar ngiauan halus.....sekejap ke depan, sekejap mengundur....malu-malu agaknya...aku terus membongkok untuk melihat makhluk yang comel itu...Dia menyorok di sebalik tayar...bila dipanggil, dia lari...bila aku beredar, dia datang semula.....Alahai, nak manja la tu...tapi malu....


Entah bagaimana si comel ni ada di dalam kawasan hospital ni...adakah ianya dibuang? ataupun sesat? tak mungkin dia berada di sini kalau tak ibunya yang melahirkannya di sini..Ini hospital....kenapa ada juga yang nak buang si comel ni kat sini...?


Si comel ni makan dalam keadaan menggelupur....lapar betul dia tu...berapa hari tak makan agaknya....Tapi, ada cafe kat sini...sempat juga aku membelikan ikan goreng dengan nasik putih....


Di kafe tu, ada banyak lagi kucing-kucing jalanan....entah dari mana datangnya....si kecil ini mungkin takut nak ke sana...takut dibelasah oleh si jantan...


Tapi, tak mengapa...Allah akan melindungimu...berkat doa-doa dari kami di sini...dan kamu masih bernasib baik kerana orang-orang di hospital ini tidak mengganggu kamu....


kat sini pun tak banyak kereta yang laju-laju...aku percaya si comel ini selamat di sini....banyak pondok-pondok tereupatik yang bersih di sini....untuk orang-orang tua berehat dan beriadah...


Kami semua tetap akan mendoakan makhluk seperti kamu...dan juga mereka yang merempat di tepian jalan...samada yang berkurap atau tidak...samada kucing atau anjing...

Kami semua tak akan membiarkan kamu semua berkubur di tengah jalan raya...kamu semua juga berhak mempunyai kubur dan nisan...sebagai tanda kamu pernah diciptakan di bumi untuk manusia menghargai kecantikan dan kecomelan kamu semua....

Kemanjaan kamu adalah inspirasi kepada kami untuk terus menerus menyayangi sesama makhluk...

Sesungguhnya, doa-doa dari makhluk seperti kamu adalah lebih mudah diangkat ke langit....sebab doa-doa kamu datang dari hati yang tidak pernah ada dosa...


P/S :

Ni bukan entri menunjuk2 aksi berbuat baik...terpulang pada persepsi masing-masing tentang mesej yang PH nak sampaikan.......

Comments
17 Comments

Currently have 17 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. die duk kat hospital nk gembirekn orng2 sakit gaknye..baguih..hehe

  2. sdih kn bla tgok kucing cmni...
    rsa cam nk bwa blik je, tp x mampu...
    smoga dia trus dilindungi Allah...
    (^_^)

  3. Biar org nak kata apa. Niat kita ikhlas. T/kasih PH belanja dia makan. Akhirat nanti, dia plk belanja air utk PH, erk...? yg pasti semua perbuatan ada balasannya di akhirat...

  4. kesian kat kucing tuh~ semua perbuatan ada balasannya...

  5. Rezeki dia hr tu dr PH.. Alhamdulillah

  6. sayu baca entri ni :(

    sekurang-kurangnya itulah yg mampu kita lakukan, mendoakan mereka.

    smoga mereka sentiasa dipermudahkan perjalanan hidupnya dan senantiasa dilindungi oleh-Nya, amin...

  7. kesian si comel ;( nsib baik PH bg dia mkn :)

  8. si comel yang bertuah...dapat dia makan nasik lauk ikan goreng...PH mmg seorang yang mulia...^^'

  9. ~kupt~

    waaa,, tuh pown dah cukup bagos ,, dapat mkn nasik putih n ikn grg ^^
    Alhamdulillah~

  10. suka :).. PH dan MH berhati mulia...

  11. wan nor marina says:

    semoga akan ada byk lg org baik mcm PH n MH...saya salah seorang(masuk bakul angkat sendiri..heheh)

  12. biarkan cakap-cakap orang...yang penting Allah tahu nawaitu PH :-)

  13. DADU AR GOODYEAR says:

    semuga ALLAH memelihara anak2 bervulus ini dan trimakasih PH kerana sanggup berkorban utk anak2 ini..Semuaga ALLAH memelihara dan melimpahi rejeki keatas PH sekeluarga....aminnn

  14. Bravo to PH...semoga murah rezeki to u & ur family!!! Semakin ikhlas kita memberi, semakin byk rezeki melimpahi hidup kita.....hehhehe

  15. diorg mesti bersyukur sbb masih ade yg sayang..moga2 ALLAH merahmati segala usaha org2 spt PH


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails