KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Entri Seribu Cerita Tapi Tanpa Ayat

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Wednesday, March 9, 2011

Entri Seribu Cerita Tapi Tanpa Ayat

Posted by Papa Hero | Wednesday, March 9, 2011 | Category: , , , |

Berbalik pada cerita Mama Susie ni...PH nak cerita tapi takut disalah erti...Jadi, kali ini PH beri peluang kat anda semua untuk membuat karangan UPSR...PH dah penat la...
Tulis dan luahkanlah apa yang anda rasa melalui gambar-gambar dan video di bawah ni....














P/S :
Ada sesiapa nak buat entri / ulasan / cerita pasal Si Susie ni ke? Ulasan yang terbaik akan PH published semula...Panjang ulasan tak terhad...lagi panjang lagi bagus...Tapi jangan panjang sangat tau...

Comments
12 Comments

Currently have 12 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. siannye susie.. sapa wat susie macam tu?
    sian die.. xde sesapa bagi makan ke PH??

  2. laaaaa...sampai luka2 badan dia...dah ler baby chomel2... iskk... cam tuh la pengakhiran bila org yg nak bela x ambik berat pasal kebajikan. bila dah beranak pinak, last2 terabai cam tuh. bila dah jadik anjen liar, perbandaran plak setat wat operasi. last2 PTS.. sedihnyer :(

    apa2pun, PhatLady aka Mammeh Lady Rusty & lg 5 kucen nakal kat umh doakan yg terbaik buat mama susie. semoga mereka dpt owner yg akan jaga mereka dgn sebaik2nya.. :(

  3. apa nak jadi la. kalo nak bela, buat cara nak bela. jangan bior je camtu je. kesian.

    kita tak boleh menzalimi binatang walaupun apa statusnya. dah tak mampu nak bela, bagi je kat orang lain yang sanggup.

    susie tu nak kena jaga anak-anak dia. camna dia nak jaga elok2 sedangkan kesihatan dia terabai.

    bekas makanan dan minuman tak terurus, sangkar yang kecil untuk tampung anak beranak tu. dah la anak2 kecik lagi, besinya jarang2, boleh terjerumus kaki. ni akan memudaratkan anak2 susie.

    fikir dan rancang dulu sebelum nak ambik pet, sama ada sanggup berdepan dengan pelbagai masalah di masa hadapan. bela binatang lagi senang dari bela orang. kalo binatang pun tak boleh nak jaga, camna ngan keluarga kita.

    semoga susie dapat mengharungi kesukaran dia dengan selamat bersama-sama anak2nya. sekian.

    Jom kongsi kisah kucing pertama anda di sini

  4. kesian nya susie..anak2 kecik lagi..dah la comel..

  5. saya sedih tengok haiwan yang di abaikan macam ni..apalagi kalau masih anak-anak..kesian diorang..

  6. Cuba bayangkan klw kita berada tempat Susie..Tolonglah, dia bukan minta kemewahan. Dia takkan ramas apa yg kita ada sekarang ini. Malah dia akan memberi rezeki klw bukan pada kita, mungkin pd anakcucu kita...
    Semuga Susie memdpt pembelaan....T/kasih PH, MH

  7. This comment has been removed by the author.

  8. Salam Ph,

    Ish kesian kat susie..telinga die luka..anak die kene ape tu?? fungus ke?? sigh~!! nape la manusia sekarang ni semua kejam2?? tringat cerita PM pasal seorang lelaki yg risau akan bajunya terkene najis anjing tu.. :'( anjing tak hina..org lagi hina sbb pandang anjing tu hina.. :'(

  9. kesian kt susi dan anak2....
    xtau nk cakap camna.....(T_T)

  10. kesian susie..kenapela tuannye buat mcm tu..

    ade segelintir makhluk Allah yg berna a manusia ni yang mengambil mudah tentang kebajikan haiwan2 peliharaan..bagi mereka, haiwan2 ini tak punye perasaan..masa ambik rasa macam boleh jaga, bile dah tak seronok buang merata..atau biarkan kebajikan x terjaga seperti susie ni...klaulah susie ni dijaga oleh insan2 yang bertanggungjawab, anak2nye pasti sihat2 belaka..comel..gembira..klau sekalipun, jika saya merasakan saya x mampu nak jaga, saya takkan ambil dari awal..sekali saya dah ambik, saya akan jaga betul2 sehingga ke akhir hayat..kerana Allah dah tanggungjawabkan bintang tu kat kite..kenapa tak semua org leh buat camtu?susah sgt ke?..:(

  11. PH xnak report kat spca ke?? cuba?? mana tau spca boleh ambik tindakan yang sepatutnye..


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails