KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Kucing Tempuh 3,200km Untuk Mencari Semula Tuannya

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Friday, August 19, 2011

Kucing Tempuh 3,200km Untuk Mencari Semula Tuannya

Posted by Papa Hero | Friday, August 19, 2011 | Category: , , , |


PH dah lama tak copy & paste entri orang lain...Teringat pula masa mula-mula belajar berblogging dulu....Kalau PH copy & paste sesuatu entri tu, ini bermakna entri tersebut amat istimewa bagi PH...Kali ini mengisahkan seekor kucing yang menggunakan 9 nyawanya untuk mencari tuannya dari Uzbekistan ke Rusia kerana berpindah rumah....Baca dan hayati cerita ini dan bayangkanlah betapa haiwan comel ini amat menyayangi tuan asalnya walaupun ditinggalkan kepada jiran tetangga...kredit untuk  borakkosong.com

******************************************************************************************

Seekor kucing berjalan 3.218 kilometer untuk mencari majikannya setelah majikannya pindah rumah tanpa si kucing dari Uzbekistan ke Russia. Dua tahun kemudian, kucing tersebut berhasil menemukan rumah majikannya di Russia.

Ravila Hairova, 52 tahun, memutuskan menitipkan kucing hitam peliharaannya bernama Karim kepada tetangganya di Gulistan, Uzbekistan. Keputusan tersebut diambil kerana Hairova khuatir perubahan keadaan bakal membuat Karim tidak sesuai.

Hairova pun meninggalkan kerusi kesayangan Karim dan piring makanan Karim agar Karim merasa selesa. Akan tetapi, dua tahun kemudian, Hairova menemukan Karim di pintu rumahnya di Liska, Russia.


“Saya tahu dia hilang dari rumah tetangga saya beberapa hari setelah kami pergi. Dan itu sangat menyedihkan. Tetapi, setelah itu kami tidak pernah mendengar kabar mengenainya lagi,” ujar Hairova.

“Lalu ketika saya berjalan di jalanan, saya melihat kucing yang sepertinya menunggu saya. Ketika saya mendekat, ternyata kucing itu adalah Karim yang berada dalam keadaan kurus serta mengenaskan. Tetapi itu memang benar dia,” ujar Hairova.

“Dia saat ini sangat senang, begitu juga dengan kami. Saya tidak tahu bagaimana ia menemukan kami. Tetapi saya senang ia berhasil menemukan kami,” tambahnya.

Suami Hairova, Lev Kondratyev, 46 tahun, mengatakan,
“Ia nampaknya menggunakan sembilan nyawanya untuk menemukan kami. Tetapi yang pasti itu memang dia.”

“Ada beberapa tanda di tubuhnya, termasuk luka di ekornya, yang menunjukkan memang 100 peratus Karim ketika ia berada di depan pintu. Dan ia pun mengenal kami,” aku Kondratyev.

P/S :
Kalau Iyo, berapa tahun agaknya nak sampai....? hu hu hu



Comments
4 Comments

Currently have 4 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. mmg betul la org cakap kita [tuan] mungkin ada segala2nya tp haiwan peliharaan kita hanya ada kita :')

  2. pernah juga mendengar cerita seperti ini...ini sudah jelas menunjukkan haiwan punya perasaan..!

  3. ye la kan..memang kisah kucing ni pernah juga terjadi pada kucing ku yang dulu..sekarang dia pon dah tak de..huhuhuh..=(

  4. saye ade kucing mcm ni...mak slalu buang dye, last skali buang, lme dye xblik..slame ni blik je kalau buang...yg last skali ni, dekat sthun bru dye balik..suke x trhigga rse nye..tp mampus kat rumah jugak akhr nye..xtau punca dye mampus...syg dye sgt2...


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails