KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Agak-agakla kan, Siapa Yang Terbalikkan Tong Kibbles Ni...?

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Wednesday, April 13, 2011

Agak-agakla kan, Siapa Yang Terbalikkan Tong Kibbles Ni...?

Posted by Papa Hero | Wednesday, April 13, 2011 | Category: , , , , , |


Pagi-pagi PH nak pergi kerja tengok2 kat dapur di tingkat bawah, habis tunggang langgang semuanya...adeehhh...Alas kaki dah jadi apam balik...Surat khabar pulak yang bertukar menjadi alas kaki...Yang lagi best, bila pergi dapur, habis kibbles bersepah...Yang bertambah best lagi, tong kibbles dari setengah isinya kini dah licin...

Yang paling dekat dengan tong ketika itu ialah Si Blacky...Masa tu 100% badannya memang dalam tong tu...Tak sempat PH nak snap gambar dia...Jadi PH soal siasat dia :

"Siapa punya kerja ni...Kau ke yang terbalikkan tong ni...?


Terkejut dia bila kena sergah...ha ha ha ...Masa PH soal dia, dia melompat macam kera kat atas dapur gas...PH tergelak masa nak snap gambar ni....

"Bukan salah saya pak...saya cumak tolong ginik-ginik ajer dehh..." 

yang 'gini-gini' tu sambil tangannya ke bawah...ha ha ha ...



Kemudian, PH perhati anak2 bulus yang lain..semuanya buat macam takde apa jer...Memangla, dah kenyang bole la korang....hu hu hu

Simba tak habis-habis terkesima sebab telinga asyik ke belakang jer...Torress masih melompat-lompat macam babun lepas tu bila nampak PH terus diam...Qasey tak habis-habis jilat mukanya lepas tu pandang belakang...buat2 tak nampak PH la tu...hmmm..siapa plak yang terbalikkan tong kibbles ni ( bisik hati PH )



Lepas tu Mak Tam datang mintak makan...tapi yang bagusnya, lepas dia mengiau mintak makan dia jilat anak2 bulusnya ( termasuk anak angkat ) dulu...Lepas tu terus dia menyusukan termasuk Si Qasey yang panjang bodynya..Mak Tam tak jadi makan...Dia dulukan anak2nya dulu..Bagus kan...?




Jadi, opkos bukan Mak Tam yang terbalikkan..
Takkan PH nak tuduh budak ni...? Kalau kucing kenyang, dia jilat muka kan...? Tapi yang mamat ni jilat jari kaki...Kat ruang tamu plak tu...Iyo baik kann...? 
( entah2 dia yang pertama bedal kibble tu...he he he...jangan mara yer Iyo )


Nak tuduh Si Comel, dia ni plak main cak-cak Doraemon dengan Si Qasey....So, negative..Bukan Si Comel punya kerja... 


Anak Mak Tam yang ni pun lagi la bukan...Tak mungkin dia yang terbalikkan tong kibbles tu melainkan dalam mimpi...



P/S :
Sepanjang perjalanan PH nak pergi kerja senyum jer bila teringat muka anak2 bulus ni..adeehhh...Tengah kerja pun hepi jer....Itulah simbolik kuasa anak2 bulus...menghepikan sesiapa yang tak hepi..
( Agak-agakla kan, siapa punya kerja ni...??? )..Yang pasti, tak mungkin Si Susie..hehehehe


Puas rasanya dapat memberi makanan dan tempat perlindungan kepada stray cats..



Enhanced by Zemanta

Comments
13 Comments

Currently have 13 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. haha,,nakal nya,,siapalah agaknya yang buat eh? :)

  2. hahhaha...masing2 xnak ngaku yer...huhuhu

  3. hahahaha...sapa punya keje la tuh..

  4. lol...ibarat taman permainan anak2 bulus..mmg telatah lucu mereka akan menceriakan hidup kita seharian...tapi, time nak kemas la, duh, bersepah sana-sini anak2 bulus tu "uruskan" dapur mummy CH...apa lagi, habis mummy CH membebel..hahahha.."lain kali tak dpt masuk ke dapur utk main lagi ya"..bila mummy CH berckp gitu, kenyit2 jer mata diorg..muka monyok...heheheheheheheh..tapi mmg syok la ada kuicng ni jadi peneman hidup,kan kan kan???

  5. kalau panggil CSI Horatio pun tak boleh setel

  6. comel nye kucing...hurrmmm rindu plak kucing2 kt umah,....

  7. masih dalam misteri..huhu..kat rumah saya pun selalu hilang ikan, lepas tu tak dapat kesan sape yang curik..

  8. harus di siasat.. tuduhan tanpa bukti akan jd pitnah.. kekeke

  9. Terhibur rasa hati bila baca ceritta PH...kesian kat Blacky sbb dia tertuduh sbb tak de alibi!!!Jangan2 Iyo tak?

  10. iyo nk bg adik2 makan tu....=p
    abang mithali kan...hehe...

  11. wakakakaka, PH kena wat siasatan CSI balik nie....

  12. cumil tol kucing2 ini..

  13. depa ramai2 la pakat kerjakan kibble ph ble ph xde kt uma hehe....bla Ph blik je sume belakon wat2 xtao hekhekhek....nakal pye meow ngee


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails