Home For Stray Cat

Dua hari lepas, PH ada menerima email dari salah seorang rakan Facebook iaitu Saudari Honey Sakura yang di'forward'kan kepada PH...Email tersebut datangnya dari Unit Penyelidikan Haiwan USM Pulau Pinang...Begini bunyi emailnya :


Email dari Unit Penyelidikan Haiwan USM Pulau Pinang:


Subject: Home for stray cat

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Untuk pengetahuan, Unit Penyelidikan Haiwan mempunyai 6 ekor kucing yang sedang mencari tuan yang penyayang dan pengasih. Sila rujuk lampiran. Kepada sesiapa yang berminat boleh hubungi:

1.    Nama       : Dr Nor Azlina Khalil –azlina@amdi.usm.edu.my
       Tel            : 04-653 4510

2.    Nama       : Dr. Sawibah Yahaya –sawibah@amdi.usm.edu.my
       Tel            : 04-653 5227



Sekian terima kasih.

“BERKHIDMAT UNTUK NEGARA”
‘Memastikan kelestarian Hari Esok’

MOHD NORHISHAM SUKUR
Unit Penyelidikan Haiwan,
Institut Perubatan dan Pergigian Termaju,
Bangunan L-13, Desa Indah Kembara,
Universiti Sains Malaysia,
11800 Pulau Pinang.
Tel:604 6534510


***************************************************************

Gambar-gambar di bawah adalah si comel yang memerlukan tuan yang baru serta baik hati, cantik dalaman dan luaran dan semestinya yang bertanggungjawab...hehehe




P/S :
Bagi anda yang terasa kesunyian atau stress, PH sarankan agar anda adopt si comel ni...Tengokla mata derang masing-masing..terbelalak jer...Comel betul...hehehe

Tak susah pun jaga kucing ni...yang penting, Sabar, Sanggup dan Sacrifice...Jadi, kalau berminat bolehlah hubungi nombor yang tertera di atas...



Comments

  1. PH... kenapa mereka dari Unit Penyelidikan haiwan? Apakah mereka itu sebenarnya 'bekas' bahan kajian yang sudah tidak diperlukan?

    *Terfikir-fikir...*

    ReplyDelete
  2. PH tak pasti la kak e...pd fikiran PH kucing ini adalah kucing jalanan yang telah dihantar oleh seseorang dgn niat utk membantu...PH tak fikir yg kucing2 ni adalah bekas bahan kajian sbb mereka amat sihat berdasarkan dari dlm gambar tu...

    ReplyDelete
  3. Unit Penyelidikan Haiwan nie actually kalo bahasa lain dipanggil RUMAH HAIWAN USM. Kucing2 nie bukan 'bekas' bahan kajian sebab haiwan yg digunakan utk kajian adalah sejenis tikus yg mmg kita sediamaklum akan selalu digunakan utk kajian ubat2an. Sy lupa nama saintifik tikus tue.

    Benar kata PH tu, comel2 nie dihantar olh staf2 yg tak mampu menjaga wlpn nak jaga comel2 nie. So jalan terbaik dr comel2 nie terbiar kat jalanan dorang hantar ke UPH utk penjagaan sementara. Tue sbb UPH buat hebahan utk sape2 yg berminat nk jaga boleh la pilih2 comel2 nie.

    Utk pengetahuan Kak E & PH, Rumah Haiwan USM cuma ada tikus comel2 jekkk. Hehehee. Kucing2 nie kira menumpang sementara di adopt jek. Dan semua comel2 nie akan dikasi awl2 la. Kiranya nie 1st time la UPH buat hebahan comel2 nie. Sblm nie g rumah haiwan takde pun comel2 nie. Baru la nie comel2 nie ada kat sini. Tue yg dihebahkan segera. Mmg sihat2 comel2 nie. Gerammm.

    Truly,
    Honey Sakura

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri Popular