KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Kisah Kucing-Kucing PH Yang Membesar Bagaikan Johan dan Kisah Duka Si Cumie

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Wednesday, November 16, 2011

Kisah Kucing-Kucing PH Yang Membesar Bagaikan Johan dan Kisah Duka Si Cumie

Posted by Papa Hero | Wednesday, November 16, 2011 | Category: , , , , , |

Anak-anak angkat PH kat rumah ni ada bermacam-macam perangai....Ada yang sedar diri, ada yang tak sedar diri....Ada yang pemalu, ada yang tak tahu malu, ada yang cantik dan ada yang kurus kering...Yang kurus kering ni PH pun heran juga...Makan RC & SP banyak tapi badan cekeding macam tu juga...Memang bakanya begitu agaknya...Asalkan mereka sihat dan membesar sebagai johan kira dah ok dah tu, kan...? Kalau nak cerita bab membesar sebagai johan ni, memang sampai esok pun tak habis kalau PH nak cerita....Macam-macam hal depa ni...Dalam seminggu, mesti ada 3-4 pasu tumbang...Jangan marah depa kalau pasu pecah....Itu maknanya mereka sihat dan mungkin ada rezeki nak masuk tu....( Amin...)

Yang gambar bawah ni Si Mia, diamanahkan oleh PH oleh seorang wanita warga Iran untuk menjaganya...Kisah penuhnya di sini ( KLIK SINI )...Mia memang suka lepak kat almari cinonet kat dapur ni....Kalau dia tak ada kat bilik atas, PH mesti cari dia di sini...


Banyak kejadian bermula dengan seekor dulu yang mulakan....Bila dah ada starting, yang lain mulalah nak tunjuk yang dia lebih hebat...Jadi tindakan seterusnya


kucing yang seekor lagi akan cuba memanjat dengan lebih tinggi dari kawannya...Nak tunjukkan yang dia lebih hebat...Yang hitam tu Si Montel a.k.a Motet...


"Papa nak tengok Motet panjat lagi tinggi ke...? Jap tau...Motet nak panjat ni..."



"Alaaa...Tak lepas la papa...Motet dah tak reti nak turun...Caner ni....?

Banyak kejadian sebegini berlaku bila kucing dah tak sedar diri ni....Pandai panjat tapi tak pandai turun....Adehhhh..Tinggal Si Rambo jer yang terkapai-kapai menggelupur tak boleh turun...Sebenarnya, PH bagi nama dia Rambo sebab dia ni lembik sangat...Tak sangka pulak bila dah bagi nama Rambo dia kuat semacam....hehehehe




Si Motet ni pandai turun balik itupun dengan penuh susah payah....Siap terkentut lagi yang tak tahan tu....Tak senonoh betul la Motet ni....Papa kat bawah ni yang jadi mangsa hembusan kentut sepintas lalu tu....Adehhh


Lepas satu kes, satu kes yang sama berulang lagi...Entahlah...Malas PH nak cerita sebab jalan ceritanya sama macam kat atas....hehehehe


P/S :
Sebenarnya, kucing-kucing yang kita bela ni adalah jelmaan rezeki kepada kita...Bila mereka sihat, hati pun senang dan gembira...Itupun dah kira rezeki....kesian kucing-kucing yang merempat di luar sana...Tidakkah kita berasa bertuah kerana dapat memelihara mereka...? Hmmm















****************************************************
Baiklah, episod kali ini berbeza dengan kisah di atas...PH nak cerita tentang kisah pilu Si Cumie....Si Cumie ni ditemui oleh Miss Zoe Ong di tengah-tengah sebatang jalan raya yang amat sibuk...Nasib baik tak digilis oleh motokar....PH rasa, ni mesti kes tidur kat dalam enjin kereta....Kaki belakang sebelah kanan patah dan terkulai....


Si Cumie ni makan sikit sahaja...Tapi bagi PH asalkan dia nak makan itupun dah ada harapan dah....Kalau kucing tu sakit dan tak mahu makan, itu memang PH risau sangat-sangat....


Si Cumie ni suka tidur di atas tilam....MH yang selalu urut kakinya....


Inilah insan mulia yang menyelamatkan Si Cumie...Syabas Miss Zoe dan Saudara Sam...Mereka telah bersusah payah dan sanggup membelanjakan wang untuk perubatan Si Cumie di sebuah klinik veterinar...Terima kasih kerana menyelamatkan Si Cumie....


Beginilah keadaan Si Cumie di saat pertemuan pertama dengannya...Tiada apa yang dapat PH katakan selain dari timbul rasa simpati yang teramat sangat kepadanya....Comel sungguh makhluk Allah ni...Bagaimana pula dengan rupa penciptanya...? Subhanallah...


Beginilah aksi Si Cumie yang diringkaskan di dalam videoklip di bawah ini..Saksikan...


P/S :
Jangan tak percaya...Apa yang kita bagi kat mereka, kita akan dapat semula...Cepat atau lambat, itu adalah urusanNya...Yang penting, kita lakukannya dengan seikhlas hati...Insyaallah....
PH berharap agar kisah duka Si Cumie akan bertukar menjadi kisah gembira...Happy Ending...Doakanlah agar Si Cumie cepat sembuh dan seterusnya membesar sebagai johan seperti kucing-kucing PH yang lain....


Enhanced by Zemanta

Comments
4 Comments

Currently have 4 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. Terbaik , saya suka anda .

  2. salam..nk tumpang citer sikit lah..dulu sy jumpa ank kucing kat tengah2 taman permainan mybe org buang dia..comel n gemuk sgt,sy tengok dia kejar2 org yg lalu yg zalim nya org sepak2 dia biar xikut,sy xsampai ati sy bwk blk,kat rmh sy ade sekor kcng gak, sy bela dah besar..(tp skrg dah xde).sy dok rmh flat paling atas..sy bg nama sikecik tu belang..n kucing sy tam2 suka sgt dpt kwn kecik..tp tulah diorg suka main kat atas atap dapur..pas tu pada 1 ari tetiba belang ilang sy risau sgt..tp mybe allah nk dia kami jaga lama..adek sy jmpak dia tp kaki dah patah bjln pun seret je kaki yg patah tu sy rasa dia terjatuh dari atap dpor tu,sy ambik n tam2 yg tolong obat..tam2 sllu tarik kaki belang yg patah tu..alhamdullilah..sembuh sampai sekarg belang masih ngan sy..dah tua xnk dok rmh lg..sy syg dia mcm ank sndiri..

  3. comelnye ci cumie 2..mata biru gitu...kembar pun comel....

  4. sian tgk kaki dia...cpt sembuh ye cumie...sian sgt sbb dia terlalu kecik lg...


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails