KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Iyo dan Blacky - Apa Pula Al-Kisahnya Ni...????

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Sunday, May 29, 2011

Iyo dan Blacky - Apa Pula Al-Kisahnya Ni...????

Posted by Papa Hero | Sunday, May 29, 2011 | Category: , , , |

Al-kisah Si Blacky ni jarang-jarang PH cerita...Perangainya memang kelam-kabut kelakar...Lebih kurang ala-ala Sudin dalam Seniman Bujang Lapok gitu....Ke mana PH pergi, dia mesti ikut...Melese kat kaki jer memanjang dia tu....Nak kata belum bagi makan, dah 2 mangkuk kibble dia sental licin sampai Iyo punya pun dia bedal...Tapi satu jer yang PH amat puji dengan sikap Si Blacky ni...Dengan kucing-kucing PH yang lain, dia amat ambil berat...Kadang-kadang, dia tolong jilatkan kepala Si Rangga dan Si Raka...Kadang-kadang najis kucing lain dia yang tolong timbuskan...Kucing tu tengah berak, dia dah timbus najis tu dulu sampai terbantut kucing tu nak berak....Alahai...Kucing ni macam orang juga...Ada kelaku masing-masing yang pelik-pelik...


Si Raka nak korek karpet sebab ada lubang Floor Trap kat bawah tu, Si Blacky tu pun sibuk nak tolong korekkan....


Kadang-kadang, ada keindahan perangai kucing-kucing kita yang kita sendiri pun tak perasan...Orang yang tak suka kucing asyik nampak yang buruk-buruk ajer....Keburukan sendiri tak nak tengok...Tu yang leceh tu....


Orang nak basuh pinggan, dia pun nak tolong basuh pinggan sekali....


Orang nak tidur, dia pun sibuk nak tidur sekali....Perasan tak perut Blacky ni....?? Dah makin gendut dan berlipat-lipat....


Owh....???? Patutlah....ada peraduan perut gendut kat rumah ni...Dah ada pencabar Iyo rupanya....


Tapi Iyo tak kisah pun...Rezeki masing-masing...apa nak rebut-rebut....Kalau Blacky yang menang, Iyo pun dapat tempiasnya juga...Maklumlah, anak ibu juga...dan anak papa juga....Tak ada apa yang nak dirisaukan...


P/S :
Lihatlah perutku....Masih gendut kannnn....??? hehehe

Enhanced by Zemanta

Comments
3 Comments

Currently have 3 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. huhu..blacky ni leh dikategorikan prihatin a.k.a penyibuk..hehehe...i pun ada kucing yg perangai mcm ni...tomel lah blacky.

  2. lagi byk kucing kita bela lg byk ragam & perangai kita blh tgk sbb setiap dr mereka ada perangai tersendiri.. ada yg ramah, ada pendiam, ada manja, ada yg garang, ada suka menyendel, ada suka menyendiri... keletah dorang kdg2 buat kita ketawa kdg2 buat kita marah juga tp ttp buat kita sayang

  3. mana ada gendut..iyo gagah perkasa kan iyo :)


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails