Al-Kisah Hero, Kucing dan Anjing Jalanan.....


Al-kisah hero ni memang tak kisah kalau orang buli dia..tapi jangan sampai dia jadi T-REX ha ha ha ...korang pun da tgk kan?? Kalau yang belum tengok tu, cuba klik kat sidebar sebelah kanan atas...ada byk klip video kan korang pandai2la cari yer...

Kalau si Pak Tam ni tampar muka HERO sebab berebut makan, HERO diam jer...dia sondol2kan jugak muka dia kat mangkuk piskis tu...cian dier...




Oleh sebab lama sangat membongkok ketika makan, biasanya dia akan baring macam ni untuk luruskan spine dia...cute tak??



Pastu dia stim sorang2...dia akan cari lantai dapur dan lantai marmar kat depan pintu masuk..mungkin sebab lantai kat situ lebih sejuk kot...



Macho tak HERO ni?? bole jadi model majalah kucing...ha ha ha



Kepala dia mesti beralas...kat pintu depan ada alas kaki...badan dia mesti kat lantai, kepala dia mesti kat karpet atau alas kaki...aku pun tak faham kenapa...hanya dia jer yang tahu..




Kelihatan Angah sedang main2 dengan HERO...angah nak snap gambar HERO sambil baring...ha ha ha ...cute je aku tengok gelagat diorang..




Yang menghairankan aku, kalau ada stranger yang belai2 HERO, silap2 kena gigit kalau belai tak kena gaya...tapi kalau along & angah buat kat HERO macamana sekalipun, HERO tak pernah lawan...pernah skali along tarik telinga HERO ( biase la, budak kan..?? ) HERO diam jer...tak bunyik pun...mungkin dia pun sayang kat anak aku ni....sayang kat HERO...kanak-kanak perlu diajar menyayangi haiwan sejak kecil....betul tak??


Pastu, aku cakap dgn anak2 aku jangan kacau HERO, HERO nak tido...


Kelmarin masa tengah makan malam dgn wife aku di sebuah restoran, ada seekor anak kucing datang kat meja aku....kaler pun macam HERO...he he he ...


Kesian kat dia...daif sangat2...dia cium2 lantai yang kotor tu nak carik makanan...




Kebetulan kat sebelah kedai makan tu ada kedai runcit..nah...amik kau...!! Kata orang, kalau tangan kanan memberi, sorokkan tangan kiri....tapi takpe lah...korang sumer tafsir sendirilah entri yang ni yer..aku no komen...perkara ikhlas ni susah nak cakap...aku publish sbb nak share jer..bukan nak trafik...ha ha ha



Mula2, aku saje jer bagi dia bau dulu..sian dia...tengok la muka dia tu...dah senget2 dah...memang dia tengah lapar giler...aku boleh nampak badannya menggigil walaupun keadaan ketika itu agak gelap...hu hu hu...




Ini yang aku heran...macamana boleh ada singgam plak kat badan dia...adakah singgam tu melekat masa dia tidur atau pun didajal orang??? Entah laa..aku biarkan jer...benda2 macam ni akan hilang sendiri...



Dia makan senyap jer...takde bunyik langsung...
biar jer dia makan...aku cuma letakkan makanan tu di tepi kaki lima jer...janji dia dapat makan...



korang nak tau tak? Pagi tadi masa aku nak punch card kat guard house, aku terjumpa seekor kucing siam...aku belai2 jap kepala dia pastu blah...kucing ni mmg pak guard tu bela...lepas jer aku sampai ke meja kesayangan aku ni, lebih kurang 15 minit lepas tu kucing ni muncul kat bawah meja aku...ha ha ha ..u make my day la kitty...


Besnyer dapat belai kucing pagi2 buta.....jgn jeles tau...


Dia cium2 seluar jeans aku...ada bau HERO agaknya kot...ke bau Pak Tam..?



Bau Pak Tam la tue....ha ha ha




Malam semalam aku gi pasar malam...aku terjumpa plak anjing ni merayau2 kat pasar alam..sian dia cium2 jalan carik makanan....ni jenis anjing yang kaki pendek tu...



Ke mana dia pergi, sumer orang halau dia....walhal dia nak carik makan jer tu...alahai sedih plak aku tgk...sumer syuh syuh kan dia...hina sangat ke anjing ni...??



Posing HERO yang aku sempat amik pagi tadi untuk tatapan korang....



OK, aku nak jalankan tugas semula...

1 ) Walaupun aku blogger picisan, entri2 aku sumernya original....
2 ) Walaupun aku blogger picisan, aku memegang jawatan penting dalam syarikat besar.....
3 ) Walaupun aku blogger picisan, aku tetap cintakan haiwan....

4 ) Walaupun aku blogger picisan, aku tetap ingat kat korang sumer....Hidup ini penuh dugaan..So, hadap ajer...


Kalau free, lawatlah blog ni tau..kandungannya 100% ori...
Enhanced by Zemanta

Comments

  1. gambar Hero terlentang: pasal aku leh nampak telo dia dulu? ni gara2 gelak sakan baca n3 telo Hero kne cakar dek Pak tam :)

    Hero ngan Twins: awwww so cute tiga2 tu sangat cute

    Kucing Oren: alaaaa siannnnn. smoga murah rezeki tuan tanah nie.

    kucing pak guard: dia tu part time guard kot..sbb tu temankan sampai lam office :P

    gambar anjing: tingat lak kat anjing BFF saye. weekend nie nak p layan main nyorok2 ngan Boblock n Lucy
    PS: sian anjing yg lapar tu

    gambar last: Insan berhati n berjiwa mulia!


    knape aku kerap jalan cni?
    sbb aku suka kucing tp xleh bela :(

    ReplyDelete
  2. wlupun duk satu rumah, pak tam masih gak rebut2 mkn ngn hero?

    bahagia si hero tu kena kaco. haha.. besar gak hero ni. hampir sama besar baby mnusia. tapi senyap je.

    jarang nk jumpa anjing kaki pendek ni. dlu pernah jumpa kucing kaki pendek. sangat kiut!

    ReplyDelete
  3. sebelom nih pernah tgk v.clip pasal hero.. tak sangka plak hari nih boleh jumpa blog owner hero.. :)

    ReplyDelete
  4. HERO sgt hensem ahaks~

    siankan klau g memana tgk byk kcg dan anjing terbiar bersusah pyh mencarik makan, nak bwk balik semua mmg x mampu..dpt kasik mkn pon jadilah

    smoga ALLAH memberi perlindungan kpd semua haiwan2 yg terbiar ni, sesungguhnya ALLAH itu MAHA pengasih dan MAHA penyayang

    ReplyDelete
  5. COMELNYAAAAAAAAAAAAAAAA!!

    Kenapa comel sangat ni broooooo?

    Hero bebyyyy, hero bebyyyyyyy, I love youuuuuuuu.


    Pak tam tu sebijik mcm kucing aku. Nama dia BITAM. ( Baby hitam ). Hahaha. Sama okay :D Dia manja gila dengan aku.



    Eh kesiannya kucing yang ada gum kat badan dia tu :( Tak pasal-pasal jadi macam tu.



    Kesian la. Kalau tu buatan orang, aku harap orang tu tersekat gum dekat celah gigi pastu tak boleh nak keluarkan >;( !!





    Huh, marah nii!





    And bro, kita sama la. Aku kalau nampak kucing lapar macam tu, aku pegi beli foods. Sian diorang en. Kalau lah aku ni hebat, semua kucing jalanan aku bela T____T




    Err. Berair mata aku tengok anjing tu. Tak suka tak suukkaaa. Sebab aku kat opis. Market bro, marketttttttt!




    Ish. Dulu penah aku campak roti ke ape entah dekat anjing. Pastu dia makan, pastu aku gembira terlompat-lompat sebab dia makan benda yang aku bagi tu =.='



    Ye, aku memang pelik. Adehai.





    And aku terharu okay dalam entri ni ada nama aku. Woot woootttt ~

    ReplyDelete
  6. salam perantauan....
    kami student al azhar universiti egypt...
    1- terharu sgt ngan citer hero
    2- semoga Allah memblas dengan sebaik- baik ganjaran
    3-seronok sgt mengikuti perkembangan hero..setiap kali membuka blog ni air mata kami pasti kan bercucuran..
    4-kami harap sgt satu hari nant dapat jmp ngan hero...ameen...
    5-kami adalah peminat hero, dn kucing2 selainny..
    http://mujahidfillah.blogspot.com/2009/11/kisah-wanita-pelacur-dengan-seekor.html

    ReplyDelete
  7. Sian anjing yg lapa to, anjing to xhina pn, org yg halau dia n xbg mkn to lg hina.
    Sy setuju yg knk2 perlu diajar supaya menyayangi haiwan sejak kecil..kucing yg badan die lekat ciwing gam to kesian, klw sy ad, sy da bwk balek..
    Awk nie mmg pemurah, semoga Allah sentiasa memudahkn rezeki awk, panjangkn umo awk..dan memurahkn rezeki awk & family...aminn..

    x0x0

    ReplyDelete
  8. sian bebenar..npe bdn jdi gtuh ph

    p/s:cmel la anjing katik uh,.,hahaha

    ReplyDelete
  9. SIAN KT KUCING KNE SINGGAM 2...
    NASIB PH DE BG DIE MAMAM...

    ReplyDelete
  10. nk jmpe HERO bleh x?Die cumel sgt....sy pon suke kt meow2 terutama yg ade kt tepi2 jln/kaki lima.Cian ngan diorg nih...diorg nih pon ade perasaan gak mcm org....sy akn simpan mjalh mastika yg cerota psal HERO....i LOVE HERO to0....

    ReplyDelete
  11. he's cute....semoga ganjaran melimpah utk penjaganya.Ameen...

    ReplyDelete
  12. Sedih bca cerita hero nie, tapi bangga dengan PH sebab bela nasib dia yang hampir terpadam... kami pun sygkan haiwan lagi2 kucing, bila jumpe kucing jalanan msti bg sedekah mknan kalau ada, kat dia... Semoga anak2 kita jadi pencinta ciptaan Allah... Ameennn...

    ReplyDelete
  13. Start follow Mastika since dye kuarkn entry psal Hero

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri Popular