Sehari Yang Padat ( 29.06.10 )

Dua hari lepas wife aku banjer HERO Whiskas tin....tengoklah betapa lahapnya HERO makan...aku yang kat sebelah ni dia buat tak pandang jer...


Aku rasa satu hari kena pasang jugak roda atau kaki palsu untuk HERO...dia selalu makan berhenti-henti sebab tulang belakang dia lenguh...bila dia makan dalam seminit, dia akan baring sekejap pastu sambung makan balik...begitulah seterusnya sampai makanan tu habis..berat dia makin hari makin bertambah...risau plak aku...kalau nak buat kaki, kosnya amat mahal..memang di luar kemampuan kami sekeluarga...ni pun agak merunsingkan aku....aku takut HERO lama-kelamaan tak boleh jalan langsung...

Si Baby ni mencelah plak...tunggu masa jer nak beranak tu...

Si Pak Tam punya makanan aku asingkan kat luar rumah supaya dia tak ganggu HERO makan. Kata orang, kalau kucing menjilat kaki dan mukanya depan kita, maknanya dia mengucapkan terima kasih sebab memberinya makan dan ada tanda2 rezeki nak masuk..harap2 begitulah hendaknya...

Mak Tam plak berkongsi makan dengan Pak Tam kat Car Porch.

Tengoklah tulang belakang HERO tu...makin lama makin tonggek...sian kat dia...

Ni lah keadaan HERO lepas makan...ni lah namanya sehingga menjilat jari kaki...kenyangla tu lepas bedal Whiskas satu tin...licin plak tu...

Dah kenyang sampai tak perasan aku snap gambar dia...kualiti visual kurang memuaskan...maklumlah, pakai henpon jer...ada rezeki aku nak sambar CANON DSLR sebijik pakai duit Nuffnang...ha ha ha

Rilek la bro....
nak tido la tu...ni la namanya makan tido....

Sebelum tido, biasanya aku akan usap kepalanya sambil membisikkan kata-kata sayang...cewahhh.....

Tiba2, HERO terjaga dan pergi kat pintu....ada sesuatu yang tak kena dengan nalurinya...
Rupa2nya, ada seekor kucing Siam jantan datang ke rumah aku tumpang makan...kucing ni memang selalu bertandang kat rumah aku...aku rasa, dialah yang bertanggungjawab ke atas kandungan Baby...kelihatan Mak Tam tengah merehatkan diri akibat kekenyangan...aku tak tahu dari mana diorang ni datang....

Along & Angah pulak tengah demam....tapi, suhunya masih boleh dikawal lagi...wife aku amat prihatin dengan keadaan diorang ketika ini takut2 diorang terkena sawan tarik macam dulu...kalau seorang demam, yang sorang lagi pun mesti demam..ni lah cabaran kalau mempunyai anak kembar....

Semalam aku gi TESCO...sian aku tengok kucing jantan ni tercium2 lantai yang kotor untuk mencari makanan...badannya ada kesan2 luka akibat berkelahi dengan kucing lain....tapi, kucing macam ni kalau nak bela pun dah susah sebab dia dah jadi liar melainkan kalau dikasikan.....

Sampai jer di rumah, aku terkejut ada anak kucing baru lahir...4 ekor semuanya...baka Siam plak tu...wahhh...Baby dah beranak laa....hadiah harijadi aku ke ni???? ha ha ha

Alahai...hilang penat aku bila tengok baby kucing ni....

Ada kesan2 darah kat lantai...kesian Baby terpaksa beranak kat luar rumah...pagi tadi masa nak keluar bekerja aku tak jumpa mana dia...kalau jumpa, memang aku sumbatkan kat dalam rumah....

Comelnyer....hilang tension beb tengok diorang ni....Memang rezeki harijadi aku ni...

Cepat2 aku ambil pet pending bagi kat Baby...segala perencanaan Allah memang amat sempurna...kucing2 yang beranak tak perlukan doktor pun...tanpa diajar, ibu kucing mampu menguruskan diri dan anaknya selepas beranak...baby kucing tu plak walaupun belum pun membuka matanya tetapi telah diberikan olehNya deria bau yang kuat supaya dia boleh mengesan puting susu ibunya....ajaibkan???

Aku rasa anak2 baby tu baka dari kucing ni...tapi sayangnya kucing ni tak jinak....dah jadi liar dah...

HERO nampak macam sedih jer....terus lepak kat dapur....merajuk dengan Baby la tu, beranakkan anak kucing lain..musnah harapannya selama ni....

Si kembar aku Along & Angah nampaknya menunjukkan perkembangan positif....dah boleh berguling kat lantai tu maknanya dah baik demam la tu.....

Tapi takper Hero, Mak Tam ada...nanti papa tolong adjust kan yer.....
Pak Tam dari semalam tak balik2..tak tahu plak mana dia tidur malam semalam....sian kat dia...malam ni balik yer Pak Tam....

Ada entri terbaru dan best dari PAPA MEOW. JOM USHA SAMA2....KAT SINI LA NANTI KITA NAK BUAT BARBECUE

Comments

  1. Lama dah tak bela kucing..cute sangat..Anyway Nice...i got latest too, nice too Nice Lorr

    ReplyDelete
  2. wahh..baby dpt baby la...hahah
    bertambah ahli keluarga ko eh..
    moga2 rezeki korang makin murah, ank2 membesar dgn sihat.

    comelnya ank baby...sume ikut bapak ye x...

    ReplyDelete
  3. hero yang comel.
    anak baby yang comel.
    geram semuanya

    ReplyDelete
  4. wahh dpt baby baru tahniah :D

    risau gak kan kat HERO, sian dia.. penah terbaca ada kucing dipasang kaki bionik (palsu) kat negara omputih le tu, tp kompem la kosnya mahal kan, harap2 xde pape yg berlaku pd HERO, aminn...

    btw, smoga si kembar cepat sembuh yer :)

    ReplyDelete
  5. siannya hero tu. kalau dah makin berat, mesti sakit badan dia nk tampung berat dia kan.

    semoga Allah merencanakn sesuatu untuk hero.

    ReplyDelete
  6. pak tam dah blik belom nih?

    waahhh mau x pandang kamera hero tuh... makan whiskes kot? hehehe

    tambah lagi anak kucing kat sini.. uhoh! hehe

    ReplyDelete
  7. Lovely pics of Hero and fur-sibling!

    And are these your babies? They're beautiful too!

    I love those new born kittens and their mum.

    Take care
    x

    ReplyDelete
  8. saya berharap sangat nak bantu hero dengan mendapatkan kaki barunya...tapi saya masih bersekolah...namun,saya berharap tuan punya hero akan mendapatkan kaki hero yang baru secepat mungkin...God Bless Hero dan Tuan Punya Hero...

    ReplyDelete
  9. I feel rather uncomfortable seeing Hero standing in an awkward position to eat. My friend, perhaps it would be easier and less stressful for him if you could put his food on a shallow plate so he can lie down to eat. Then he need not stand up in that funny position.
    Please try it and let me know.
    Good luck!
    Are you looking after those adorable kittens?

    ReplyDelete
  10. wah dah dapat pangkat datuk.

    tahniah2. semoga bertambah muraz rezeki. amin

    cucu2 pun comei2

    ReplyDelete
  11. kesiannya tgk hero T.T

    wah dah bertambah la kucing ye. hik3. kalau kat rumah nana, ble ada je ank kucing baru, semua berebut2 nak kasi nama :D

    Jemput jenguk sini
    Berita Baik untuk Cats lover

    ReplyDelete
  12. Hmmmm kesiannye HERO.. :( Walaupun dia dah biasa camtu, penat tetap penat. mcm manusiala jugak kan.

    Kesian jugak kat si kembar tu. rupa-rupanya, demam pun sesama...hmmm semoga cepat sembuh Along & Angah...

    dan akhir kata. Tahniah untuk Papa Hero kerana mendapat ahli keluarga baru... Makin ramai la kawan HERO kat rumah tu. Semoga makin murah rezeki papa HERO sekeluarga.. Amin...

    ReplyDelete
  13. The Chair Speaks :

    I've tried using the shallow plate before but the position of Hero's standing is still awkward...pitty on him...btw, thx for the advise...I'll try another way...if you got new ideas, pls share with me...tq...

    ReplyDelete
  14. cute la anak kucen!

    ReplyDelete
  15. haha..bez plak bce cite nih..
    sian hero..hehe...untung dpt kucing siam
    kt uma dlu ad gak bela kceng yg ad baka.
    tpi skng da xde da..

    ReplyDelete

Post a Comment

Entri Popular