KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Tanda2 Kiamat Yang Berlaku Di depan Mata Kita

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Saturday, April 24, 2010

Tanda2 Kiamat Yang Berlaku Di depan Mata Kita

Posted by Papa Hero | Saturday, April 24, 2010 | Category: |

1) Penaklukan Baitulmuqaddis.Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda: "Akumenghitung 6 perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah 1diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - Sahih Bukhari

~ dah jadi dah...

2) Zina bermaharajalela."Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang."- Sahih Muslim

~ dah nampak dah...buang baby pun ada~~

3) Bermaharajalela alat muzik."Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka."Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi2 wanita" -Ibnu Majah

~ S'pore Idol, Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah Ape Lantoi Ntah

4) Menghias masjid & membanggakannya."Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.

~ memang dah nampak dah...yang tak siap2 sampai skang pun ada

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik. "Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan & perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalamtetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim.

~ berlaga bulu roma pun buat muka ketat...cakapla sori ke, hai ke, hello ke, babai ke...

6) Ramai orang soleh meninggal dunia."Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang2 yang baik& ahli agama di muka bumi,maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2yang hina & buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidakmengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad

~ boleh kira berapa jer para ulama' yg tinggal, yang lain2 plak seperti Arwah Din Beramboi, Arwah Ustaz Shaari Rabbani, Arwah Achik Spin ( aku pernah jadi sessionist guitar & keyboard Kumpulan Spin di Kuala Selangor 6 tahun lepas...arwah achik ni kelakar beb...tak hisap rokok & budak baik )

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat."Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh & hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia" -Riwayat Thabrani

~ george bush / ariel sharon yang koma sampai skang tak bangun2..~~

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja. "Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahumengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja." -Riwayat Ahmad

~ jiran sesama islam pon tak bertegur sapa...

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antara anda2 telah hari kiamatialah akan muncul pakaian2 wanita & apabila mereka memakainya keadaannyaseperti telanjang".

~ fesyen zaman skarang ( spaghetti strap, g-string, tiub bra, tukar tiub, tiub fallopio & tiub bas )

10) Bulan sabit kelihatan besar."Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung(membesarnya) bulan sabit." - Riwayat Thabrani

~ tak caya gi tengok...janganla tengok poket time tengah bulan plak~~

11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita."Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamudengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernahdidengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu darimereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu" - Sahih Muslim

~ try baca akhbar2 & majalah2 yg popular skarang nie...sumernya citer2 hampeh..~~

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar. "Sesungguhnyasebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu &disembunyikan kesaksian yang benar." -Riwayat Ahmad

~~ korang paham2 sendiri yer ~~

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai."Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadipadang rumput & sungai2" - Sahih Muslim

~ Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir~~

Comments
2 Comments

Currently have 2 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. tanda-tanda dah ada sama2 la kita renungkan...

  2. ingat 5 p'kara sebelum 5 p'kara


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails