KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Kisah Hero Yang Bakal Membuatkan Anda Senyum dan Menangis....

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Friday, September 24, 2010

Kisah Hero Yang Bakal Membuatkan Anda Senyum dan Menangis....

Posted by Papa Hero | Friday, September 24, 2010 | Category: , , |


Dari redup matanya, kita tak tahu apa yang tersirat dan yang terbuku di hati Hero ni....


Nak bercakap, tak pandai...kalau nak makan, dia akan berdiri...kalau nak minum, dia akan menggesel2kan mukanya kat dinding....


Hero memang steady dan penyayang.....sejak dari awal saya membelanya, Hero memang suka menjilat muka kucing lain...tangan dan muka saya juga dijilatnya...mungkin itu caranya dia menunjukkan kasih sayangnya kepada makhluk lain...



Kalau dipanggil, dia akan datang ke arah saya walaupun dengan bersusah payah....


Papa rasa lega tengok Iyo dah besar dan sihat....



Gambar ni meruntun hati sesiapa sahaja yang melihatnya....sesiapa yang tidak mengenali Hero, dia takkan tahu di sebalik kecomelan wajahmu dalam gambar ini,  kamu adalah kucing yang istimewa...Sangat Istimewa.....Beruntunglah sesiapa yang telah melihat wajahmu dari dekat...ada insan yang melihatmu telah menitiskan air mata selaju-lajunya....bagi sesiapa yang pernah digigit Hero, anggaplah itu kenangan yang paling manis dalam hidup kamu....Hero menggigit sebab dia rasa terancam dengan jumlah manusia yang begitu ramai...mungkin juga dia trauma...



Papa gembira melihat Iyo boleh tidur dengan mimpi indah, tak seperti rakan-rakanmu di tepian jalan sana...nasib mereka kurang baik...Iyo doakan juga agar ada insan yang prihatin memungut dan membela mereka yer...


Hero memang steady....kalau boleh, saya tak mahu ingat lagi bagaimana keadaan Hero masa mula2 menjumpainya terbaring di tepi jalan dulu...tapi, tak boleh nak lupakan lebih2 lagi kalau orang bertanya...serba salah saya nak jawab sebab takut keluar air mata...lebih kurang beginilah keadaan dia baring....


Dan lebih kurang beginilah keadaan kaki belakangnya...Ketika itu, dia dalam keadaan menggigil kesakitan...


Tak pe la Hero...Hero skang dah ada 'papa' kan...? Hero tinggallah dengan papa & mama sampai bila-bila....Hero nak buang air kat mana2 dalam rumah skalipun, papa & mama tak kisah....kami tetap sayangkan Iyo...


Kadang2, hilang rasa gusar di hati melihat kerenah Hero....Tengok dia minum dah cukup membuatkan hati saya berbunga-bunga....



Yang pasti, papa & mama belum bersedia untuk menghadapi pemergianmu, dan tak akan bersedia sampai bila-bila....air mata papa & mama dah tak bernilai, hanya kerana Iyo...






Pak Tam skang dah amik upah jaga buai Along & Angah
P/S :
Mengada la kau ni...Papa puji lebih2 skit kembang yer...babab muntut nanti...


Enhanced by Zemanta

Comments
23 Comments

Currently have 23 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. ok bro bjaya buat saya nangis..hoho..sedih2..tp syukur hero jumpa manusia sebaik bro dn isteri.:)

    apa yang bro dan isteri dah buat tuk hero hanya allah mampu membalasnya.:)

    bukan semua org ada peluang dapat keberkatan dan pahala yang xputus mcm bro dan isteri.:)

  2. sedih gua tgk hero. haih!

  3. kadang2 sy terfikir mcm ni.
    ok la hero da selamat.die dah ada orang jaga.hidup die terjamin selamat.
    tp mcm mana nasib dgn kucing yg lain kat luar sana?
    kena pijak,kena makan,kena sepak terajang.
    kena bunuh sebab nak bulu nya.
    ish..laju jantung sy tiap kali terfikir pasal semua tu.

  4. Actually kuching like Hero pandai. It is us humans tidak pandai because we do not understand what they are trying to tell us but they (kuching) understand whatever language we speak whether English, Malay, Chinese or Indian. Betul, tak?

  5. The chair speaks : betul tu...wah, now you can write in malay....i'm suprrised...he he ...yes, animal can understand any language...i agree your statement

  6. iyo kesayangan kami semua, iyo!!!! *cedih...

  7. tak boleh tengok video hero. mesti sedih.....
    bukan papa & mama hero je tak boleh terima kehilangan hero, tp kita semua!

  8. teringin nk jmp si hero ni...;-)

  9. uwaaaaa... ehm. nangis pulak. malu kat hero sekejap.. hero, tabahkan hati okeyh. kita semua syg hero.. hero kalau ade kaki 4, kitorang syg berjuta2.. hero kaki 2, beratos2 juta lagi kitorang syg tau.. jgn nakal2 yer.. dengar ckp mama & papa tau..

  10. Hehehe bukan setakat orang tua je yang menangis...Anak saya yang age 5-6 tahun pun masa 1st time lihat clip hero dalam youtube...dengan tiba-tiba keluar air mata...Kalau panjang umur saya balik kl boleh tak nak jumpa hero..?

  11. huhu, sdihnya entry kali ni...
    apepown, iyo tetap comel..
    tiap kali bla anis nmpk kucing oren putih, or tedengan lgu namun ku pny hati tu, msti teringt kt iyo pny...

    syg iyo...

  12. Gambar tucen putin/kuning tidor dlm longkang tu saya punya. Jumpa saya di http://rosmawatiyusof.blogspot.com/

  13. HAAA...datang pun tuan punya tucen ni..he he ...

  14. setiap kali masuk jer nanges.. tanak ar masuk blog nie lagi..
    hehehehe.. mumun gurau jer la..
    Jaga Iyoo bek2 eh..

    Mata Die--- Ya Allah, redup dan sayu mendatangkan sendu pembaca yg membaca..

  15. Sungguh mulia hati PAPA HERO dan keluarga...mudah2an Allah memberkati apa yang kamu semua perjuangkan. Saya teringin nak tgk dan pegang HERO secara dekat...

  16. btul tu papa hero..
    wpun hero x smpurna dr segi fizikal..
    tp sy rasakn dia amat istimewa even sy x jaga dia skalipun.. :(
    ish3..

  17. Hero mmang kucing yang sgt kuat n tabah..
    tanpa kaki dpan pun hero msih bleh hidup..tp klu tanpa PH xtau la kan mcm mane nsib hero.. myb akn mati sbb hlang bnyak darah..
    pape pun sy nk ucap TAHNIAH kat papa hero sbb bjaya mnjaga hero sampai da COMEL n SEHAT spt skarang.. hidup PAPA n MAMA HERO!! yeayyy!! ;)

    -syuhada-

  18. i love hero... bertuah hero dpt papa & mama yg baik hati...

  19. IM CRYING... :(( UTK KESEKIAN KALI KU MENANGIS KERNA IYO.. TAKLEH NK BENT NGALIR AIRMATA NI.. SMBL MENAIP.. :((

  20. Allahuakbar!!!
    Sedangkan seekor kucing x kenal erti putus asa dlm mengharungi kehidupan, inikan pulak manusia yg dikurniakan akal fikiran. Moga kita jadikan kisah Hero sbg satu pengajaran. Life must goes on!!!

    To PH sekeluarga, semoga kucing2 yang mendapat pertolongan anda akan membalas jasa kalian "di sana". Insya Allah... :)

  21. sy nanges skrg.... :( sy syg hero..walau jauh dimata tp dkt dihati..salu ingat ketabahan seekor kucing bernama hero...nangis T_T

  22. i love herooooooooooo

  23. salam...
    hanya Allah yg dpt mbalas sgala budi baik papa & mama Hero nie...pasti byk kesabaran yg dperlukan utk mlayan kucing yg istimewa ini. saya tak mampu utk mn0nton video Hero kerna pasti setiap aksi n pgerakan Hero akan mngundang air mata saya.......HERO, u're safe wif ur papa n mama....

    pd individu yg btindak kejam thdp HERO...hanya balasan setimpal drpd Allah yg mampu sy doakan pada anda.


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails