KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Selamat Datang Shin Chan Dan Chibbie

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Monday, August 30, 2010

Selamat Datang Shin Chan Dan Chibbie

Posted by Papa Hero | Monday, August 30, 2010 | Category: , , , |


Pada hari Sabtu lepas, Mama Hero telah menjumpai seekor anak kucing di bawah tangga di bawah blok rumah mak mertua saya...Kemungkinan besar ianya telah dibuang oleh tuan punya kucing ini...


Biasalah,  dah dekat nak raya ni...makin ramai la orang yang nak buang kucing sebab nak balik kampung....nampaknya, mentaliti masyarakat di Malaysia ni masih ditakuk lama....tindakan ini sungguh tidak bertanggungjawab dan tidak bertamadun langsung...sebab itulah pentingnya mengkasi haiwan peliharaan....




Inilah si comel yang dibuang itu.....kesian kat dia...badannya mengigil ketakutan...badannya berisi...rasanya, tuan punya kucing ini telah memberinya makan terlebih dahulu sebelum membuangnya....agaknya, di mana adik-beradiknya yang lain ye..?

perangainya manja sangat2....( tu macam bedak Angah jer tu...? Ingat tak..? he he he )..gambar ni diambil semasa dalam perjalanan pulang ke rumah...

Oleh kerana rasa lega agaknya, dia tertidur dalam kereta...masa ni si comel ni belum diberi nama...


Ini gambar Musafir Di Aidilfitri

Semasa di dalam kereta, sebulat suara kami namakannya Shin Chan..alahai...kena plak dengan telinganya...setibanya Shin Chan di rumah, dia kelihatan tidak kekok...memang sah Si Shin Chan ni kucing rumah...tak percaya jom tengok klip di bawah ni..:




Kewajipan terhadap anak2 bulus yang lain juga perlu dilaksanakan...walau dalam keadaan penat bekerja, kebajikan mereka perlu diutamakan...kucing mana reti nak tahan lapar macam kita ni...


Kalau tak kena gaya, itu yang pinggan mangkuk, pasu bunga semua pecah tu....apa taknya, mogok la tu...REFORMAKAN..! REFORMAKAN..!!


Mak Tam dengan Baby biasanya akan biar yang lain2 tu makan dulu...Utamakan anak2 dan suami...betul tak Mama Hero..? ( I love you so much ) he he he ...



Shinosuke pun macam nak kawan dengan Si Shin Chan ni...tapi kadang2 tu menyembur juga...biasalah, baru lagi tu...


Ini bukan gambar Siti Nurhaliza dan Dato' K


p/s :

Inilah realiti masyarakat Malaysia ni...dekat raya, kucing dibuang...tak bertamadun langsung...bila nak kasikan kucing, semua kata kejam dan zalim...bila dah jadi macam ni, semua buat tak tahu.....Cik Nerq, apa kita nak buat dengan orang macam ni...?


************************************
Lain pula dengan kisahnya dengan Si Chibbie ni...pada malam selepas jumpa Shin Chan tu, pukul 3.30am saya terdengar ada bunyi kucing mengiau dengan kuat di car porch rumah saya...bunyinya seperti kucing bergaduh....


Sebaik sahaja saya turun ke bawah, saya nampak kelibat Mak Tam sedang mengepung seekor kucing jantan...umurnya dalam lingkungan 5 bulan...
Mak Tam ni tak bagi chan langsung..


Alahai kesiannya kucing ni...takut betul dia tengok kelibat mak Tam...entah dari mana datang agaknya...



Dengarlah sendiri suaranya yang ketakutan...masa ni Mak Tam saya dah kurung awal2 takut bergaduh plak kat dalam rumah...tak sangka si janda kesepian tu garang sangat...tak pernah nampak dia garang sebegitu rupa...hu hu


Manjanya memang teramat sangat...cair hati papa bila tengok kau ni...


Lepas tu saya bawak dia masuk ke bilik tidur...tengokla tu...dia buat macam rumah sendiri...tak kekok langsung..memang sah kucing orang...tak tahulah siapa yang punya...


Tiba-tiba, Hero ada terbau kucing lantas dia masuk ke dalam bilik saya....hidung Hero kembang kempis mencari2 bau tersebut...Si Chibbie ni plak tiba2 melompat turun dari katil untuk menjauhkan diri dari Hero...



Hero tengok Chibbie pun kejap ajer...lepas tu dia sambung makan balik....pagi2 buta pun nak makan ( masa ni dah pun pukul 4.15am )...Semenjak dikasikan, Hero dah tak garang sangat macam dulu...dia buat hal dia jer...yang Si Chibie tak habis2 melese...



Lepas makan, seperti biasa saya tempatkan Hero semula ke dalam bilik permainan anak2 bulus...Si Chibbie ni tidur dengan saya pada malam tu....( kami tak buat apa2 tau )....he he he

Ini bukan gambar Fahrin Ahmad

Sebelum tidur, sempat juga saya bermain2 dengan Si Chibbie....



Bagaimana pula dengan Pak Tam...? Dia macam protes saya ambil Chibbie....tengok la tu...gaya cemburu Pak Tam...sian kat dia..sempat juga saya pujuk dia sebelum tidur...lepas pujuk tu dia lompat turun dari katil pergi makan pisikis kat depan dengan muka selamba dia...ces...!! pak tam berlakon rupanya...!!!


Ini bukan gambar penyu bertelur


p/s :

Kepada Shin Chan dan Chibbie......Selamat Datang Ke Dunia Papa...he he he

****************************************
Hari Ahad esoknya adalah hari yang memenatkan bagi kami sekeluarga..pada siangnya kami pergi shopping ke Alamanda Putrajaya...malamnya pulak kami mengemas bilik permainan anak2 bulus kami...hu hu


Ini gambar Hotel Kucing 5 Star Papa Hero



p/s :


Nak tahu apa yang berlaku di Alamanda terutama sekali pada Along & Angah..? Tunggu kemunculan entrinya nanti.....korang mesti senyum sorang2 punya...he he he

Comments
8 Comments

Currently have 8 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. wah....
    ada shin chan plak dah
    jgn nanti dia nakal macam shin chan sudah
    hohohoh

    P/S : Semangatnya Nak Balik Kampung!

  2. huhu shinchan tu pandai buat aksi makhluk asing punggung tak?

  3. sggh prihatin papa dan mama hero, semoga diperluaskan rezeki sekeluarga amin..

    shin chan dan chibbie jgn nakal2 taw :)

  4. aloh aloh..ada ahli rumah baru
    welkam welkam

  5. semua kiut miut~ ngeh3...

    kucing sekor dah mati~ T.T tetibe je nampak mati... sedih2... tinggal 5 ekor ag.. T.T

  6. rumah aku pulak ada org pendek akal buang 2 ibu kucing mengandung. kedua2nya telah pun selamat melahirkan..

  7. salam....
    bile tgk si chibbie tue teringt kat kucing sy si Kenit yg dh ilang...
    sejibik cam chibbie...
    rindunye kt si Kenit....
    cm tinggal si cimot jer yg ader kat umah skrg...

  8. salam..
    nk offer ke si chibbie tue???
    tp rsnye xkot....
    rsnye xde kucing len yg leh gnti si kenit... ;)
    apa2 pun tq....


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails