KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Anjing Pun Tahu Nak Hormat Manusia....Pelik kan....?

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Thursday, October 14, 2010

Anjing Pun Tahu Nak Hormat Manusia....Pelik kan....?

Posted by Papa Hero | Thursday, October 14, 2010 | Category: , , , |

Beginilah rutin kami seharian....setiap pagi sebelum pergi ke tempat kerja kami akan bagi makan si anak-anak bulus dan si puppy ketot dulu....( biasanya Mama Hero yang bagi ).....Setiap pagi, Si Max and brothers akan setia menunggu kami di luar pagar...suka betul PH lihat gelagat diorang tu...PH suka tengok Max melibas-libaskan ekornya...tu tanda gembira kot..? Betul ke Cik Nerq? Lagi satu, PH suka tengok kelopak telinganya terkelepet ke bawah...lepas tu lagi, PH suka tengok bila dia baring mendagu muka dia ke atas jalan lepas tu jeling ke arah kita sehingga menampakkan mata putihnya...alahai...comel betul makhluk Allah ni...PH juga perasan yang anjing2 ni tersangatlah bijak...lebih bijak dari kucing....tapi Hero lagi bijak sebab dia berak kat atas alas kaki sebab dia tahu tray pasir tu jauh sangat kat bilik air dapur...he he he .....




PH geram tengok Si Max ni...demuq dan debubs ( Adebab Moy )


Yang ni adik beradik Si Max...yang kanan tu Adik, yang kiri tu tak bernama lagi...masa makan tu dia ada keluarkan bunyi 'whistle' yang amat meruntun hati PH....manja sangat diorang ni....


PH terasa macam dah jadi tuan anjing ni secara rasmi...tapi, PH patuh...hukum tetap hukum melainkan kalau PH mempunyai sebab yang logik untuk memelihara anjing..tengokla Si Max dan kembarnya melibas-libaskan ekornya tu....comel kan? PH berazam nak buka satu sanctuary atau rumah untuk mereka yang bernasib sebegini...


Setelah memikirkan sehabis-habisnya, Ph sedar untuk merealisasikan impian ni PH tak boleh makan gaji selama-lamanya...PH izinkan diri PH untuk berubah dan menceburi bidang yang baru....demi masa depan PH, keluarga dan haiwan2 ni, PH telah memulakan satu perniagaan E-Networking dan E-Commerce yang dinaungi oleh UNSTOPPABLE Empower Team....( Logonya ada di sidebar atas sebelah kiri )...PH percaya kalau PH buat sesuatu benda yang PH tak pernah buat, PH akan dapat apa yang PH tak pernah dapat...PH amat mengharapkan doa dari kalian semua agar PH dan keluarga mendapat kejayaan...kalau tak dapat buat untuk masyarakat, sekurang-kurangnya untuk diri sendiri....


Max marah bila Chibbie menyibuk kat makanan dia.....he he ..kelakar tengok gelagat diorang tu...


Kalau PH balik dari kerja pada waktu malam, mereka akan menyambut PH dengan penuh rasa hormat dan penuh kasih sayang...Haiwan pun hormatkan kita, kenapa tidak kita pun hormat kat haiwan?


Seperti biasa, lepas balik kerja Mama Hero akan memberi Max & brothers ni makan..Pak Tam menjadi Biro Kebersihan Makanan Haiwan....MH bagi piskis pun diorang sental sampai licin...nanti gaji PH nak beli kan diorang Alpo plak...


Sebagai Biro Makanan, Pak Tam harus memastikan yang makanan yang diberi oleh Mama Hero tu selamat dimakan....


"Owhh...!!! Selamat...!! Selamat...!!! Sedap....!!! Gemuk, kau dah boleh makan dah...aku rasa macam sedap jer....!!!!"


Semalam masa nak balik dari kerja, ada stray cat yang demuk tidur kat atas kereta Ferrari putih PH....nak kejut tak sampai hati, tapi kalau tak kejut tak balik pulak kang....terpaksa la PH kejutkan dia juga.....



Hero pula menjalani kehidupannya seperti biasa...kesian kat Shin Chan...matanya masih belum pulih...cadang minggu ni nak bawa dia gi vet....


Masa ni Hero tengah angin satu badan...tak tahu la pasal apa....he he he 



P/S :
Anjing pun tahu nak hormat manusia.....pelik kan...?



Comments
18 Comments

Currently have 18 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. takdeyg pelik kat dunia nie

  2. garang btul si max tu...tp si chibie wat xreti jer..hahaha...jarang kucing tkut anjing ek..

  3. kamu sangat penyayang...

    http://faizfarish.blogspot.com/

  4. Kat rumah tu bob slalu whistling. bila hujan, bila dia takut, atau bila dia nk bgtau sesuatu tp org tak paham2... mcm merayu2...

    Comel kan dorang ni. Yg kucing2 tu berani betul. Lucy pantang kalau tgk kucing curi2 mkn makanan dia. biarla dia x mkn pun. akan dia dendam sampai bila2...

  5. DASAT TU CIK CHIKA..SAMPAI DENDAM PUN ADE KE? MESTI KIUT DERANG TU BILA DENDAM KAN? HEHEH

  6. selang satu buah umah dr umah saya ni..ader jiran bela anjing..time kecik2 n gumuk anak pompuan jiran ni slalu bwk anak anjing dia jln2..lari2..men kejar2..geram sgt tgk bila anak anjing tu bunyik2 hepi..bila anjing tu dah besar dah jarang nampak bdk pompuan ni bwk jln2..mungkin dia dah masuk kolej..
    skang anjing tu tertambat pagi petang siang mlm kat tempat yg sama..tepi pagar(masih dlm kawasan umah)..tak penah nampak pun jiran ni bwk anjing dia jln2..selalu dengar dia menyalak bila ader anjing lain yg dibawa jenjln tuan memasing..mungkin dia jeles..
    penah tuan dia lepas anjing merayau sekor2..pastu kejar jer sesaper yg lalu lalang..org lari bila dia kejar..rasanya anjing ni nak main2 mcm dia kecik dulu2..penah dia gigit org..tak kuat mana pun..sajer noty2 mungkin..sudahnya org keliling mengadu..bila org mengadu tuan dia beli penutup mulut anjing..ikat jgn bg dia gigit org..penah time tu tgk tuan dia pakaikan ganas sgt..pijak2 badan anjing tu pastu kata stupid2 byk kali..kata anjing jahat..kesian sgt..pastu dia lepaskan..
    penah jugak dia tambatkan anjing tu kat depan umah..bwh pokok..malam tu dgr sayup2 jer dia bunyi..tak sampai ati nak tgk..esoknya pagi2 jenguk jgk..menangis tgk kaki dia terbelit kat rantai..rantai terbelit kat pokok..sudahnya kaki dia sebelah tak jejak tanah..duduk pun tak bleh..agaknya sepanjang mlm dia berdiri kat situ..sian sgt..nak taip ni pun sedih..hmmm
    tak tau laa sampai bila agaknya tuan dia nak tambat kat pagar umah dia tu..aku ni simpati tgk..tetiap pagi aku akan jenguk dia..sembang jap tanya kabar..sian tgk muka dia..

  7. Ini lah yang di katakan makhluk yang di anugerahi oleh Allah S.W.T....

  8. sonok tgk Max dan adik badiknya, tentu dorang dah anggap PH tuan mereka :)

    Hero yak kat atas alas kaki?? ok la tu kot hehe...cyg Hero!!

  9. Hero badmood sbb papa die bad mood jugak kut smlm? heheh...

    Gt Hans: sedih storimu itu...:'( ape la tujuan die ade dog tu, bila sayang, ditatang2, dipuja2, bila tak syg, nauzubillah, dibunuh agaknye...manusia mmg kijam...

    PH: saya ade terbaca Hadis, tak ingt perawi die ape, kesimpulan dlm hadis tu, sesiapa yg bela anjing, dari 10 kebaikan yg dibuat, satu akan ditarik, melainkan die bela utk jaga kebun, jaga rumah, sbginya...saya takut org yg salah faham, mula la layan anjing ni sbg penghalang 'kebaikan'...tapi la kan, dalm 9, 1 yg diambil..semata2 nak berihsan sesama makhluk, salah ke? tringt mereka2 yg kat shelter tu...haduhai...tahniah sbb PH bli makan utk Max dan adik2....satu Alpo bper RM erk...?

    slm syg utk anak2 bulus, Max and brothers, and of coz la si kembar :)

    AAA

  10. Mudah2an tercapai hajat n cita2 PH, aminnn....

  11. asl kte brbaik sesama makhluk tuhan sudah... pedulikan apa org nk ckp....(✿◠‿◠)...!!!
    truskn usaha murni mu itu PH & MH.... sy menyokong kalian...

  12. Alhamdulillah....Dapat juga Anjing tu makan dan minum di rumah PH...Memang comel mereka tu..geram menengoknya...Kiranya mereka sejak asal tak bergaduh ke bila makan dengan Pak Tam..? Kelakar lah Pak Tam menjadi ajk Biro Makanan...Memang sesuai sangat....

  13. siannya anjing tu.. pernah dulu lady jumpe anjing.. die jalan heret kaki die yg kat belakang tu.. kaki die lumpuh.. kasihan sgt.. kurus giler.. die duduk kat kwn2 yg lain.. lady takut nak pergi nanti kene gigit..

  14. PH nk tye....
    tp PH jgn trse taw pe yg sye nk tye.. just ingin tahu shje..
    emm... MH kn pegng anjing dlm vdeo ats 2, pas2 samak gne sabun tharah 2 kew??
    maaf jika tersinggung.. sekdr ingin tahu..

  15. Ariffin Kg Morten says:

    Love your writing about animals, especially about Hero. May Allah grant you your wish to have that sanctuary for animals. Who know, InshAllah, we may work together towards this end.

    Ariffin
    Malaysian in Bahrain

    "Animals are better lovers, you love them they love you back"

    Haiwan adalah pencinta yang baik, cinta kita pasti terbalas bila ia dicintai.

  16. sebenarnya cuma umat islam d malaysia saja yang xmembela anjing..umat islam d seluruh dunia lain membela anjing seperti mana kita membela kucing...stigma sosial Melayu kita amat kuat melekat zaman berzaman yang mnyebabkan kita terhalang untuk berihsan kepada anjing2 terbiar...tidak diberi makan,dibaling batu dan dipukul adalah lumrah atas alasan anjing adalah haram..letak la cerita ttg pleacur Bani Israel yang diampuni dosanya kerana ihsannya myelamatkan anjing yg kehausan namun kita Melayu Islam seolah2 buta mata hati dan minda..situasi ini seprti semasa perempuan bertudung pada zaman dahulu..hairan kan kenapa pada masa dulu perempuan tidak bertudung..padahal hukum tetap hukum..tetapi hampir sedekat lepas Melayu Islam akhirnya sedar bertudung etu wajib..suasana berubah..dan skarang saya menanti bila akhirnya Melayu ISlam akan sedar ttg stigma sosial mereka ttg anjing

  17. Bersikap baik pada binatang dikira ibadah juga


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails