KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Gurindam Si Anak Kucing

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Tuesday, October 5, 2010

Gurindam Si Anak Kucing

Posted by Papa Hero | Tuesday, October 5, 2010 | Category: , , |

Di dalam dunia yang indah ini,
Hak kami dinafikan....
Di dalam manusia ghairah mengejar kemewahan,
Kami dipinggirkan....
Di dalam hati kamu....
Tiada sedikit ruang pun untuk kami....


Di sebalik timbunan sampah ini.....
Kami diberikan tempat untuk berlindung...
Bagi manusia, inilah tempat yang sesuai bagi kami....
Kami adalah najis...kami adalah menyusahkan....



Kami tak minta dilahirkan.....
Lahirnya kami atas fitrah yang diberikan Tuhan....
Kami tak marah kalau dibuang....
Kami tak marah kalau disepak terajang.....
Kami juga takkan marah kalau diseksa....
Sebab kami bukan khalifah....
Kami bukan pemimpin....
Kamulah yang memimpin kami...
Kami bukan hamba kamu....
Kami adalah hambaNya.....
Serupa dengan kamu....
Kamu juga adalah hambaNya....


Lihatlah betapa mundurnya kamu.....
Nasib kami begini daif kerana kepimpinan kamu....
Nasib kami papa kedana kerana ketamakan kamu...
Apakah hak kamu untuk memisahkan kami sekeluarga....
Apakah hak kamu untuk mengambil nyawa kami...



Jangan sekali-kali kamu bercerita tentang HAK kepada kami....
Kami benci mendengarnya.....
Beginilah jadinya  kalau kamu bersikap lebih dari Tuhan...
Kamu lupa yang kamu mempunyai Pencipta...
Kamu lupa yang kami terdahulu tinggal di Bumi...
Ingatlah wahai kamu sekalian....
Kami akan menuntut hak kami satu hari nanti....
Kami jugalah yang akan menolongmu akhir nanti....
Andaikata air matamu tak menitis melihat kami....
Jangan sekali-kali mengaku dirimu itu insan...
Janganlah jadi orang....
Janganlah jadi manusia....
Kamu jadilah INSAN.....


P/S :
Balik kerja nanti papa datang jemput kamu yer......

Comments
26 Comments

Currently have 26 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. begenang airmata...sob..sob...

  2. Huwaaaaaaaaaaaaaa..........

    T_T

    sedih la baca... Kalau boleh buat flyers ni bagus ni... Kalau la mampu, sudah ku bina teratak untuk anak2 terbiar ni. Semoga hidup kamu bertemukan manusia yang baik2 saje untuk membantu kamu semua...Amin...

  3. sedihnyer

  4. ciannyee....aritu family my bf ade bela 3 ekor kucing buta...sekor buta sebelh...2 ekor lg buta 2 2 belh mate...kecian tgk...tp active main...n klakarnye lggr dinding..hehehe

  5. kesian.. ='(
    sedih dgr die mengiau..
    sayu nyeeee

  6. huhuhuhu...sian ler anak² kucing tu...semalam aku lepak minum pon ada jumpe kucing sesat...sian dia..tak jumpe mak dia..aku cuma tolong letakkan dia jauh dari jalan raya..tank sanggup..=(

  7. huhu, sdihnya...
    nangis anis bca...
    apela nseb diorang kn...huhu
    kita yg mampu ni cba la sedaya upaya tlg diorang...

  8. uwwaa xsngup nk teruskn tgk.. sayu je

  9. siapalah manusia yang begitu zalim ni? sampainye hati buang anak2 kucing yang masih menyusu ibu macam ni...kesiannya...

  10. kesian..buta kerana sakit mata nih..tp mungkin sempat diselamatkan lagi matanya..ibunya macamana ye..nanti tercari2..

  11. sdihnyeee..buta sjak lahir ke..
    ad org buang kt ctuh eh?

  12. huhuhuhuhuhuhu... sedih.....
    kalo bleh diamik dh yus amik, malang nyer kat umah dh ckp bnyk...
    kengkawan KAKIMOTONG, pe kate nnt kte wat umah tuk kucen2 trbiar nie, same2 la kte jaga then kalo ader owang nk adopt, adopt la... amacam...???

  13. :''''((((

  14. doa2 makhluk Tuhan yg teraniaya ni makbul..
    yg dibuang tu mmg tak berdosa, wujudnye die utk menguji kite umat manusia...
    bagi yg membuang, balasannya tetap ade...moga2 satu hari insaf hendaknya...
    bagi yg berihsan...semoge beroleh keberkatan dunia & akhirat...

    AnnaAnnAnnie

  15. kesian nyer kittens tu... sedih tgk nasib mereka..

  16. papa hero amik ke anak2 kucing ni??? jangan lupa update citer mereka ye!

  17. Tak miskin, memberi mereka makan
    Tak sempit, memberi mereka ruang

    Semuga semua anak-anak ini, sentiasa dlm lindunganNya...aminnnnn

  18. Siannye la kucing2 tu... Macam mana mereka nak teruskan hidup? - RDA

  19. sedihnye bce sal kisah ank kucing ni...kesian sgt kt dorg kn...sapela yg sggup buang kucing kiut mcm tu....dh la ltak kt kwsn sampah...sedihnyer...nangis2 dh bce post ni...huhu....semoge PH n MH mndpt rahmat n rezeki dariNya selalu...nnt jgn lupe update citer pasal dorg yer....

  20. Papa amek dyeowg x? :D teringin nk amik kucin tp jln tp mst my mama xkasi huhu

  21. Smoga Allah memberkati usaha anda... Amin..


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails