KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Balada Anak Anjing Jalanan

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Monday, November 15, 2010

Balada Anak Anjing Jalanan

Posted by Papa Hero | Monday, November 15, 2010 | Category: , , , |

PH dah tak tahu nak buat apa dengan mereka2 ni.....kesian sangat tengok....nak bela pun tak boleh kalau tak ada sebab yang benar2 kukuh.....tapi bila tengok diorang ni bergentayangan macam ni, tak sampai hati nak tengok....kalau PH takde kat rumah, diorang ni tidur kat kaki lima jer...kat depan pagar rumah jiran cina PH tak nak plak dia tidur....bila PH balik jer, berebut2 diorang datang kat PH...biasala, time ni la PH & MH bagi diorang makan....

"Tak ada ke orang yang sudi nak ambil aku dan adik aku menjadi anak angkat...?"


"Tak ada ke orang nak beri aku tempat berteduh....?"


"Tak ada ke orang nak bagi aku tidur kat tilam yang empuk-empuk.....?"


"Mengapa mereka semua selalu membuli aku....?"



"Tapi takper....aku dah besar...dah dewasa....aku dah boleh berdikari walaupun ibuku telah mati....selagi ada nyawaku dalam susuk tubuh yang kecil ni, akan ku berikan khidmat yang terbaik untuk manusia sekalipun aku dipandang hina dan jijik...namun, apalah dayaku...aku hanya seekor anjing....hanya Allah tempat ku mengadu....hanya Allah tempat ku mengaduh kesakitan....dan hanya Allah yang mengerti perasaanku dan makhluk yang senasib denganku...."



Sketsa gambar di atas berlaku selepas Max melihat Suri dibawa pulang oleh Pyelonc Yg Warak dan Eyka......

Enhanced by Zemanta

Comments
10 Comments

Currently have 10 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. td g kedai RM2 nampak de 1 anjing kaler putih tompok oren [macam hero]..die takut2 walaupon da besar..mata sayu..bile sy panggil [mcm panggil kucing] die pandang,telinga tegak..
    tp ahirnye die pegi sebab takutkan sy..sedih..sy tau tu anjing rumah yg telah dibuang..sayu matanye menceritakan semua..
    [kelakuan anjing liar n anjing umah berbeza]..
    sedih xdapat nak tolong... :'(

  2. mesti die jeles sbb dah ade yang sudi adopt suri...
    ='(
    kesian max... kalau la aku boleh bela kau~~

  3. pg td nak g keje nampak anjing mati..sbb die kaler itam,dr jauh nampak macam tayar lori yg pecah berterabur tgh jalan..
    tp bile dekat nampak..xde darah n xde lebur..
    tp kaki2nya da ter;ipat n terpusing sana sini..sadis..xmemasal pepagi da nanges.. :'(

  4. Pagi tadi juga PH ternampak bangkai seekor anjing br lepas kena langgar kat Jln Klang Lama...ternampak plak ada kolar mahal kat leher dia....sape punya anjing la tu...kesian betul

  5. laaa...siannye...mesti tuan die sedih...mesti nangis...

  6. Max sungguh comel, kalu lah boleh bela anjing... dah lama saya amik max suruh max jd bodyguard saya... hehehe...

  7. baru2 ni ke penang, singgah beli kfc..ada sekor anjing besar terkedip2 depan kfc.tentu dia lapar.kesian sungguh.bulu dia dah takde mungkin sakit kulit.mentang2 dah tak comel,sume buat bodo je wpon ramai yg tengah makan di meja luar kfc tu.apalah salahnya kalau campak tulang ayam. mungkin sbb itu anjing dan manusia2 itu pulak melayu. saya juga melayu tp apa salahnya.bukan kena peluk cium. saya panggil anjing tu ke satu sudut,dia ikut je tp takut2.saya bg anjing tu makan ayam saya.kemudian cepat2 pergi sbb suami menunggu di kereta dia ada meeting.sy nampak dr jauh,lepas makan dia pergi lagi ke depan kfc tu.terkebil2 kebil.mesti tak kenyang.sampai nak tido saya terfikir apalah nasibnye.sedih betol terutama bile fikirkan nasib anjing jalanan terutama bile berdepan dgn masyarakat melayu yg cetek ilmu beranggapan anjing tak sepatutnya dikasihani.

  8. faz-alaaa..ksiannye anjing uh... =(

  9. kak faz: siannye...sedih...sedih sgt2... :((

  10. itula.. kalau kerana alasan yang betul2 kukuh, ramai orang muslim nak bela anjing2 terbiar ni.. sekurang-kurangnya rumah ada la pengawal kan....
    Tak tau nak kata apa, cuma CikP doakan keselamatan Max dan adik, mungkin dengan menumpang di depan rumah PH keselamatan mereka mungkin lebih terjamin daripada merayau ke merata tempat lain.., kita tak tau..


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails