KAKIMOTONG DOT COM - Kisah perjuangan papa hero utk haiwan-haiwan terbiar khususnya anjing dan kucing. KAKIMOTONG DOT COM: Aduhai Si Adik....

Ikuti Status-Status Penghilang Stress dari Papa Hero Di Facebook Dengan KLIK "LIKE"

Powered By Blogger Widgets

.
Powered by Blogger.

Wednesday, November 24, 2010

Aduhai Si Adik....

Posted by Papa Hero | Wednesday, November 24, 2010 | Category: , , , |

Kekejaman manusia ni takkan habis kalau nak diceritakan....turutan kisah Si Adik amat menginsafkan kita semua......Adik dan Utih dilihat seperti sampah jer...nyawa mereka seolah2 langsung tak bernilai....sedih kalau PH fikirkan kembali....
Inilah tempat di mana PH menjumpai Adik & Utih...mereka dibuang di dalam kotak arak oleh manusia yang tak layak digelar manusia....Merujuk gambar di bawah, kotak arak tu ada kat sebelah kanan tong drum tu...


Cerita penuh bagaimana PH menjumpai mereka ada di sini ( KLIK SINI )


Ini gambar terbaru tempat di mana Si Adek & Utih dibuang...Timbunan kayu-kayan serta zink tu telah diletakkan di situ selepas 2-3 hari PH memungut Si Adik & Utih...tong dram itu telah dialihkan oleh jentolak beberapa selepas PH menjumpai mereka....memang perancangan manusia takkan sama dengan Allah....Adik & Utih sempat diselamatkan....

Kemudian, tadi pihak pengurusan telah menambak konkrit untuk dijadikan "Access" lori konkrit dan treler keluar masuk ke dalam tapak binaan ini...


Beginilah senario yang berlaku...Bayangkanlah....( adehhh...tak sanggup...)


Sekiranya Adik & Utih mati ketika kerja2 pembersihan sedang dijalankan, pekerja-pekerja ini tak bersalah....


Mereka tidak menyedari kehadiran si comel2 tu di tempat tersebut....


Bayangkan betapa tergamaknya manusia kejam itu meninggalkan Adik & Utih di situ, malah  mereka dibiarkan tanpa makanan...


Aduhai.....sudah2lah tu manusia.....cukuplah dengan kekejaman sesama manusia...dengan haiwan pun nak tunjuk lagak.... PH baru jer terlihat gambar seorang perempuan dengan sengaja memijak arnab sampai mati....fikiran PH betul2 terganggu....Oh manusia....di manakah akal kamu....? Bagus sangatkah kamu...?Tunggulah balasan yang bakal kamu terima nanti....!!!

P/S :
Ketika fikiran sedang terganggu, PH pergi minum teh kejap ketika waktu kerja....Fikiran PH kembali damai setelah melihat seekor kucing jalanan di kantin sedang tidur lena....yang ni pun baru dibuang agaknya sebab PH tak pernah nampak kucing ni sebelum ni...Dalam gambar ni nampak jer besar, tapi sebenarnya kecik jer...umur dalam 4 bulan...alahai...tidurlah sayang...papa tak ganggu kamu...



Comments
6 Comments

Currently have 6 KOMEN JER? BUATLA MACAM BELOG SENDIRI..:

  1. Kadang - kadang tak membayangkan penderitaan si comel sebab tak sanggup.. Perasaan akan jadi terlalu lalu sedih.. Ntahla PH.. rasa sebak pulak tgk Adik.

  2. Aduii...sedih betoi kisah kekejaman kucing² ni..seb bek pH sempat selamatkan dorang...
    macam cindy my cat, sempat saya ambil dia dari di makan semut api...
    klik sini kalau nak tahu kisahnye
    http://groundnutsikacangtanah.blogspot.com/2010/11/another-homeless-cat.html

  3. sya menangis lagi.....mudah2an adek bahagia di sekeliling kita...

  4. setiap baris yang saya baca sangat menyentuh hati dan perasaan.... nasib baik adik dan uteh diselamatkan.... teringat Bob yang dah jadi ahli baru dalam keluarga kecil saya...=) mcm yang tengah tidur tu.... dan saya pun biasakan diri MAMA bila bercakap pasal haiwan comel ni....=)

  5. sedih dengan keadaan adik..
    rasa nak amek mata org yg amek mata dia tu pastu masak kicap kasi buaya makan..
    br dia tau rasa nya macam mana..


Leave a Reply

ShareThis

Related Posts with Thumbnails